Kody ekranowe
From Atariki
Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.
Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe dla trybów 0, 12 i 13 OS przedstawia poniższa tabela:
ATASCII | kody ekranowe | GR0 | GR12/GR13 |
$00..$1f | $40..$5f | znaki normalne | kolor pary %11 brany z COLPF2 |
$20..$5f | $00..$3f | znaki normalne | kolor pary %11 brany z COLPF2 |
$60..$7f | $60..$7f | znaki normalne | kolor pary %11 brany z COLPF2 |
$80..$9f | $c0..$df | znaki w inverse | kolor pary %11 brany z COLPF3 |
$a0..$df | $80..$bf | znaki w inverse | kolor pary %11 brany z COLPF3 |
$e0..$ff | $e0..$ff | znaki w inverse | kolor pary %11 brany z COLPF3 |
Kody o wartościach $80..$ff mapowane są analogicznie (po zignorowaniu bitu 7, który powoduje odwrócenie kolorów znaku w trybie 0 lub wybór 5 koloru w trybach 12 i 13 OS).
Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe dla trybów 1 i 2 OS przedstawia poniższa tabela:
ATASCII | kody ekranowe | GR1/GR2 |
$00..$1f | $40..$5f | kolor znaku brany z COLPF1 |
$20..$5f | $00..$3f | kolor znaku brany z COLPF0 |
$60..$7f | $60..$7f | kolor znaku brany z COLPF1 |
$80..$9f | $c0..$df | kolor znaku brany z COLPF3 |
$a0..$df | $80..$bf | kolor znaku brany z COLPF2 |
$e0..$ff | $e0..$ff | kolor znaku brany z COLPF3 |
Tryby te korzystają tylko z połowy generatora znaków, ponieważ bity 6 i 7 wybierają kolor znaku.