Tryby dwukolorowe
From Atariki
Tak zwyczajowo nazywane są tryby graficzne ANTIC-a, w których na ekranie dostępne są tylko dwa kolory. Ale w niektórych właściwie dostępny jest jeden.
Oto wspólne ich cechy:
- Za pojedynczy piksel odpowiada jeden bit.
- Kolor ramki jest (jak zwykle) pobierany z rejestru COLBAK.
- Kolory pikseli pobierane są zazwyczaj z rejestrów:
- 0 COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)),
- 1 COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)).
- W trybach hires kolory pikseli pobierane są z rejestrów:
- 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6)),
- 1 luminancja z COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)), chrominancja z COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6)).
W ośmiobitowym Atari dostępne są następujące tryby monochromatyczne:
- ANTIC 9 (Graphics 4),
- ANTIC B (Graphics 6),
- ANTIC C (Graphics 14),
- ANTIC F (Graphics 8) (tryb hires),
- ANTIC 2 (Graphics 0) (tryb hires),
- ANTIC 3 (tryb hires).
Tryby tekstowe:
można w zasadzie traktować jako monochromatyczne z mapą kolorów (analogicznie jak tekstowe tryby wielokolorowe), bo jeden znak rysowany jest zawsze jednym kolorem, choć tenże kolor wybierany jest spośród czterech według dwóch najstarszych bitów numeru znaku:
- %00 - COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)),
- %01 - COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)),
- %10 - COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6)),
- %11 - COLPF3 ($D019) (cień COLPF3S ($02C7)).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.