Tryby wielokolorowe

From Atariki

Jump to: navigation, search

Wielokolorowe tryby graficzne układu ANTIC (tzw. "multicolor" znane też z innych platform), w których jeden piksel ma szerokość jednego cyklu koloru.

Oto wspólne ich cechy:

Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 4 tryby wielokolorowe:

Można też traktować jako wielokolorowe tryby:

mimo, że piksel odpowiadający parze bitów jest szerszy niż jeden cykl koloru, jednakże zasada uzyskiwania koloru pozostaje ta sama.

Na analogicznej zasadzie tryby tekstowe:

jakkolwiek można je traktować jako monochromatyczne, bo jeden znak rysowany jest zawsze jednym kolorem, to jednak ten właśnie kolor wybierany jest według dwóch najstarszych bitów numeru znaku (jak w zmodyfikowanym trybie wielokolorowym) - a więc znów zasada zostaje zachowana. I w obydwu tych trybach piksel ma szerokość cyklu koloru.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools