Crack-grupa

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 08:53, 8 wrz 2005
Dracon (Dyskusja | wkład)
(dodana BC)
← Previous diff
Wersja z dnia 08:55, 8 wrz 2005
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 3: Linia 3:
Członkowie takiej grupy staczają intelektualne "bitwy" z autorami programów, udowadniając starą prawdę, iż ''"wszystko da się złamać, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu"''''' *'''. Czasem ''crackerzy'' (czyli członkowie ''crack-grupy'') stają się takimi fachowcami, że zostają zapraszani do pisania autorskich zabezpieczeń (vide procedura ''anty-freezer'' w [[Technoid|Technoidzie]] nad którą siedział [[Seban]])! Członkowie takiej grupy staczają intelektualne "bitwy" z autorami programów, udowadniając starą prawdę, iż ''"wszystko da się złamać, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu"''''' *'''. Czasem ''crackerzy'' (czyli członkowie ''crack-grupy'') stają się takimi fachowcami, że zostają zapraszani do pisania autorskich zabezpieczeń (vide procedura ''anty-freezer'' w [[Technoid|Technoidzie]] nad którą siedział [[Seban]])!
-Warto pamiętać, że to właśnie crack-grupy stanowiły zalążek [[scena|sceny]] komputerowej, gdyż niektóre takie grupy z [[Intra|intr]] i innych czołówek dołączanych przed grami, przeszły do czegoś ambitniejszego. Kiedy powstało ileś produkcji demo-podobnych, zaczęto je porównywać i tak m.in. powstały [[compo|konkursy]] na najlepsze dzieło. Ewolucja dokonała się najpierw na scenie [[C64]] i [[Amiga|Amigi]]. Często zatem bywało, że grupy zaangażowane początkowo w ''cracking'' ewoluowały do czegoś wprost przeciwnego (np. [[Our 5oft]]). +Warto pamiętać, że to właśnie crack-grupy stanowiły zalążek [[scena|sceny]] komputerowej, gdyż niektóre takie grupy z [[Intro|intr]] i innych czołówek dołączanych przed grami, przeszły do czegoś ambitniejszego. Kiedy powstało ileś produkcji demo-podobnych, zaczęto je porównywać i tak m.in. powstały [[compo|konkursy]] na najlepsze dzieło. Ewolucja dokonała się najpierw na scenie [[C64]] i [[Amiga|Amigi]]. Często zatem bywało, że grupy zaangażowane początkowo w ''cracking'' przechodziły do czegoś wprost przeciwnego (np. [[Our 5oft]]).
'''Narzędzia:''' różnego rodzaju monitory i programy do analizy kodu programu (edytory plikowe i dyskowe, disassemblery, debuggery); [[freezer]] do przerywania działania i modyfikacji "ofiary"; [[cruncher]] do pakowania złamanego programu. '''Narzędzia:''' różnego rodzaju monitory i programy do analizy kodu programu (edytory plikowe i dyskowe, disassemblery, debuggery); [[freezer]] do przerywania działania i modyfikacji "ofiary"; [[cruncher]] do pakowania złamanego programu.

Wersja z dnia 08:55, 8 wrz 2005

Jest to jedna z form grupy komputerowej na scenie, zorientowana wyłącznie (lub głównie) na odbezpieczanie gier i programów użytkowych.

Członkowie takiej grupy staczają intelektualne "bitwy" z autorami programów, udowadniając starą prawdę, iż "wszystko da się złamać, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu" *. Czasem crackerzy (czyli członkowie crack-grupy) stają się takimi fachowcami, że zostają zapraszani do pisania autorskich zabezpieczeń (vide procedura anty-freezer w Technoidzie nad którą siedział Seban)!

Warto pamiętać, że to właśnie crack-grupy stanowiły zalążek sceny komputerowej, gdyż niektóre takie grupy z intr i innych czołówek dołączanych przed grami, przeszły do czegoś ambitniejszego. Kiedy powstało ileś produkcji demo-podobnych, zaczęto je porównywać i tak m.in. powstały konkursy na najlepsze dzieło. Ewolucja dokonała się najpierw na scenie C64 i Amigi. Często zatem bywało, że grupy zaangażowane początkowo w cracking przechodziły do czegoś wprost przeciwnego (np. Our 5oft).

Narzędzia: różnego rodzaju monitory i programy do analizy kodu programu (edytory plikowe i dyskowe, disassemblery, debuggery); freezer do przerywania działania i modyfikacji "ofiary"; cruncher do pakowania złamanego programu.

Przedstawiciele: ze względu na stosunkowo niewielki rozmiar atarowskiej sceny, nie było zbyt wielu crack-grup. Jako przykłady, wymienić można: High Tech Team, Bloody Coders, Clever People, Jabole (?), REMiX Soft Ltd., Denoxy, Gumi and Kravco Software a także działających solo: Lord Of Darkness, KillRoy, Glenn the 5200man, Steve Zipp, MrBacardi, Homesoft, John E. i na pewno paru innych...


* - cytat Sebana

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools