Kody ekranowe

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 22:51, 31 maj 2010
Mono (Dyskusja | wkład)
(mapowanie kodów)
← Previous diff
Wersja z dnia 23:05, 31 maj 2010
Mono (Dyskusja | wkład)
(wartości kodów)
Next diff →
Linia 4: Linia 4:
<table border=1> <table border=1>
-<tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td></tr>+<tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td><td>GR0</td><td>GR12/GR13</td></tr>
-<tr><td>$00..$1f</td><td>$20..$5f</td></tr>+<tr><td>$00..$1f</td><td>$40..$5f</td><td>znaki normalne</td><td>kolor pary %11 brany z COLPF2</td></tr>
-<tr><td>$20..$5f</td><td>$00..$3f</td></tr>+<tr><td>$20..$5f</td><td>$00..$3f</td><td>znaki normalne</td><td>kolor pary %11 brany z COLPF2</td></tr>
-<tr><td>$60..$7f</td><td>$60..$7f</td></tr>+<tr><td>$60..$7f</td><td>$60..$7f</td><td>znaki normalne</td><td>kolor pary %11 brany z COLPF2</td></tr>
 +<tr><td>$80..$9f</td><td>$c0..$df</td><td>znaki w inverse</td><td>kolor pary %11 brany z COLPF3</td></tr>
 +<tr><td>$a0..$df</td><td>$80..$bf</td><td>znaki w inverse</td><td>kolor pary %11 brany z COLPF3</td></tr>
 +<tr><td>$e0..$ff</td><td>$e0..$ff</td><td>znaki w inverse</td><td>kolor pary %11 brany z COLPF3</td></tr>
</table> </table>
Linia 15: Linia 18:
<table border=1> <table border=1>
-<tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td></tr>+<tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td><td>GR1/GR2</td></tr>
-<tr><td>$20..$5f</td><td>$00..$3f</td></tr>+<tr><td>$00..$1f</td><td>$40..$5f</td><td>kolor znaku brany z COLPF1</td></tr>
 +<tr><td>$20..$5f</td><td>$00..$3f</td><td>kolor znaku brany z COLPF0</td></tr>
 +<tr><td>$60..$7f</td><td>$60..$7f</td><td>kolor znaku brany z COLPF1</td></tr>
 +<tr><td>$80..$9f</td><td>$c0..$df</td><td>kolor znaku brany z COLPF3</td></tr>
 +<tr><td>$a0..$df</td><td>$80..$bf</td><td>kolor znaku brany z COLPF2</td></tr>
 +<tr><td>$e0..$ff</td><td>$e0..$ff</td><td>kolor znaku brany z COLPF3</td></tr>
</table> </table>
Tryby te korzystają tylko z połowy [[Generator znaków|generatora znaków]], ponieważ bity 6 i 7 wybierają kolor znaku. Tryby te korzystają tylko z połowy [[Generator znaków|generatora znaków]], ponieważ bity 6 i 7 wybierają kolor znaku.

Wersja z dnia 23:05, 31 maj 2010

Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.

Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe dla trybów 0, 12 i 13 OS przedstawia poniższa tabela:

ATASCIIkody ekranoweGR0GR12/GR13
$00..$1f$40..$5fznaki normalnekolor pary %11 brany z COLPF2
$20..$5f$00..$3fznaki normalnekolor pary %11 brany z COLPF2
$60..$7f$60..$7fznaki normalnekolor pary %11 brany z COLPF2
$80..$9f$c0..$dfznaki w inversekolor pary %11 brany z COLPF3
$a0..$df$80..$bfznaki w inversekolor pary %11 brany z COLPF3
$e0..$ff$e0..$ffznaki w inversekolor pary %11 brany z COLPF3

Kody o wartościach $80..$ff mapowane są analogicznie (po zignorowaniu bitu 7, który powoduje odwrócenie kolorów znaku w trybie 0 lub wybór 5 koloru w trybach 12 i 13 OS).

Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe dla trybów 1 i 2 OS przedstawia poniższa tabela:

ATASCIIkody ekranoweGR1/GR2
$00..$1f$40..$5fkolor znaku brany z COLPF1
$20..$5f$00..$3fkolor znaku brany z COLPF0
$60..$7f$60..$7fkolor znaku brany z COLPF1
$80..$9f$c0..$dfkolor znaku brany z COLPF3
$a0..$df$80..$bfkolor znaku brany z COLPF2
$e0..$ff$e0..$ffkolor znaku brany z COLPF3

Tryby te korzystają tylko z połowy generatora znaków, ponieważ bity 6 i 7 wybierają kolor znaku.

Personal tools