Kody ekranowe

From Atariki

Revision as of 23:05, 31 maj 2010; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.

Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe dla trybów 0, 12 i 13 OS przedstawia poniższa tabela:

ATASCIIkody ekranoweGR0GR12/GR13
$00..$1f$40..$5fznaki normalnekolor pary %11 brany z COLPF2
$20..$5f$00..$3fznaki normalnekolor pary %11 brany z COLPF2
$60..$7f$60..$7fznaki normalnekolor pary %11 brany z COLPF2
$80..$9f$c0..$dfznaki w inversekolor pary %11 brany z COLPF3
$a0..$df$80..$bfznaki w inversekolor pary %11 brany z COLPF3
$e0..$ff$e0..$ffznaki w inversekolor pary %11 brany z COLPF3

Kody o wartościach $80..$ff mapowane są analogicznie (po zignorowaniu bitu 7, który powoduje odwrócenie kolorów znaku w trybie 0 lub wybór 5 koloru w trybach 12 i 13 OS).

Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe dla trybów 1 i 2 OS przedstawia poniższa tabela:

ATASCIIkody ekranoweGR1/GR2
$00..$1f$40..$5fkolor znaku brany z COLPF1
$20..$5f$00..$3fkolor znaku brany z COLPF0
$60..$7f$60..$7fkolor znaku brany z COLPF1
$80..$9f$c0..$dfkolor znaku brany z COLPF3
$a0..$df$80..$bfkolor znaku brany z COLPF2
$e0..$ff$e0..$ffkolor znaku brany z COLPF3

Tryby te korzystają tylko z połowy generatora znaków, ponieważ bity 6 i 7 wybierają kolor znaku.

Personal tools