Kody ekranowe
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:43, 1 cze 2010 Mono (Dyskusja | wkład) (reedycja) ← Previous diff |
Wersja z dnia 15:45, 1 cze 2010 Mono (Dyskusja | wkład) (doprecyzowane linki) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Wewnętrzne kody znaków [[ANTIC|ANTICa]] używane w [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybach znakowych]]. | + | Wewnętrzne kody znaków [[ANTIC (układ)|ANTICa]] używane w [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybach znakowych]]. |
Mapowanie [[ATASCII|kodów ATASCII]] na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli: | Mapowanie [[ATASCII|kodów ATASCII]] na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli: | ||
Linia 13: | Linia 13: | ||
</table> | </table> | ||
- | Zależnie od używanego [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybu znakowego]] ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach [[Graphics 0|0 OS]], 3 ANTIC, [[Graphics 12|12 OS]] i [[Graphics 13|13 OS]]) lub 64 znaki (w trybach [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) z [[Generator znaków|generatora znaków]], bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku. | + | Zależnie od używanego [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybu znakowego]] [[ANTIC (układ)|ANTIC]] wyświetla pierwsze 128 (w trybach [[Graphics 0|0 OS]], 3 ANTIC, [[Graphics 12|12 OS]] i [[Graphics 13|13 OS]]) lub 64 znaki (w trybach [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) z [[Generator znaków|generatora znaków]], bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku. |
== Linki == | == Linki == | ||
- | * [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|Opis trybów znakowych ANTIC]] | + | * [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|Opis trybów znakowych ANTICa]] |
* [[FNT|Opis formatu czcionek rastrowych FNT]] | * [[FNT|Opis formatu czcionek rastrowych FNT]] |
Wersja z dnia 15:45, 1 cze 2010
Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.
Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli:
ATASCII | kody ekranowe |
$00..$1f | $40..$5f |
$20..$5f | $00..$3f |
$60..$7f | $60..$7f |
$80..$9f | $c0..$df |
$a0..$df | $80..$bf |
$e0..$ff | $e0..$ff |
Zależnie od używanego trybu znakowego ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach 0 OS, 3 ANTIC, 12 OS i 13 OS) lub 64 znaki (w trybach 1 OS i 2 OS) z generatora znaków, bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów 1 OS i 2 OS) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.