Kody ekranowe

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 15:43, 1 cze 2010
Mono (Dyskusja | wkład)
(reedycja)
← Previous diff
Wersja z dnia 15:45, 1 cze 2010
Mono (Dyskusja | wkład)
(doprecyzowane linki)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Wewnętrzne kody znaków [[ANTIC|ANTICa]] używane w [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybach znakowych]].+Wewnętrzne kody znaków [[ANTIC (układ)|ANTICa]] używane w [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybach znakowych]].
Mapowanie [[ATASCII|kodów ATASCII]] na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli: Mapowanie [[ATASCII|kodów ATASCII]] na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli:
Linia 13: Linia 13:
</table> </table>
-Zależnie od używanego [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybu znakowego]] ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach [[Graphics 0|0 OS]], 3 ANTIC, [[Graphics 12|12 OS]] i [[Graphics 13|13 OS]]) lub 64 znaki (w trybach [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) z [[Generator znaków|generatora znaków]], bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.+Zależnie od używanego [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybu znakowego]] [[ANTIC (układ)|ANTIC]] wyświetla pierwsze 128 (w trybach [[Graphics 0|0 OS]], 3 ANTIC, [[Graphics 12|12 OS]] i [[Graphics 13|13 OS]]) lub 64 znaki (w trybach [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) z [[Generator znaków|generatora znaków]], bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.
== Linki == == Linki ==
-* [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|Opis trybów znakowych ANTIC]]+* [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|Opis trybów znakowych ANTICa]]
* [[FNT|Opis formatu czcionek rastrowych FNT]] * [[FNT|Opis formatu czcionek rastrowych FNT]]

Wersja z dnia 15:45, 1 cze 2010

Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.

Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli:

ATASCIIkody ekranowe
$00..$1f$40..$5f
$20..$5f$00..$3f
$60..$7f$60..$7f
$80..$9f$c0..$df
$a0..$df$80..$bf
$e0..$ff$e0..$ff

Zależnie od używanego trybu znakowego ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach 0 OS, 3 ANTIC, 12 OS i 13 OS) lub 64 znaki (w trybach 1 OS i 2 OS) z generatora znaków, bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów 1 OS i 2 OS) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.

Linki

Personal tools