Kody ekranowe
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:45, 1 cze 2010 Mono (Dyskusja | wkład) (doprecyzowane linki) ← Previous diff |
Wersja z dnia 15:52, 1 cze 2010 Mono (Dyskusja | wkład) (uzupelniona kategoria) Next diff → |
||
Linia 19: | Linia 19: | ||
* [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|Opis trybów znakowych ANTICa]] | * [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|Opis trybów znakowych ANTICa]] | ||
* [[FNT|Opis formatu czcionek rastrowych FNT]] | * [[FNT|Opis formatu czcionek rastrowych FNT]] | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Niezbędnik_kodera]] |
Wersja z dnia 15:52, 1 cze 2010
Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.
Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli:
ATASCII | kody ekranowe |
$00..$1f | $40..$5f |
$20..$5f | $00..$3f |
$60..$7f | $60..$7f |
$80..$9f | $c0..$df |
$a0..$df | $80..$bf |
$e0..$ff | $e0..$ff |
Zależnie od używanego trybu znakowego ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach 0 OS, 3 ANTIC, 12 OS i 13 OS) lub 64 znaki (w trybach 1 OS i 2 OS) z generatora znaków, bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów 1 OS i 2 OS) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.