Kody ekranowe
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 14:19, 9 wrz 2011 Mono (Dyskusja | wkład) (link do generatora znakow) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:31, 29 sie 2015 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
Mapowanie [[ATASCII|kodów ATASCII]] na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli: | Mapowanie [[ATASCII|kodów ATASCII]] na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli: | ||
- | <table border=1> | + | <table border=1 cellpadding=5> |
<tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td></tr> | <tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td></tr> | ||
<tr><td>$00..$1f</td><td>$40..$5f</td></tr> | <tr><td>$00..$1f</td><td>$40..$5f</td></tr> |
Wersja z dnia 20:31, 29 sie 2015
Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.
Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli:
ATASCII | kody ekranowe |
$00..$1f | $40..$5f |
$20..$5f | $00..$3f |
$60..$7f | $60..$7f |
$80..$9f | $c0..$df |
$a0..$df | $80..$bf |
$e0..$ff | $e0..$ff |
Zależnie od używanego trybu znakowego ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach 0 OS, 3 ANTIC, 12 OS i 13 OS) lub 64 znaki (w trybach 1 OS i 2 OS) z generatora znaków, bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów 1 OS i 2 OS) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.
Taka jest również kolejność ułożenia znaków w generatorze.