SXS
From Atariki
Wersja z dnia 13:38, 18 cze 2016 Mono (Dyskusja | wkład) (kategoria tryby graficzne) ← Previous diff |
Wersja z dnia 14:41, 22 cze 2016 Mono (Dyskusja | wkład) (usuniecie kategorii tryby graficzne) Next diff → |
||
Linia 42: | Linia 42: | ||
[[Kategoria:Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Formaty plików]] | [[Kategoria:Formaty plików]] | ||
- | [[Kategoria: Tryby graficzne]] |
Wersja z dnia 14:41, 22 cze 2016
Format pliku czcionki rastrowej.
Zawiera definicje znaków czcionki o rozmiarze 16x16 pikseli (tryby 0 OS, 3 ANTIC, 1 OS i 2 OS), lub 8x16 (tryby 12 OS i 13 OS).
Pod względem struktury plik jest identyczny z plikiem czcionki w formacie FNT i zawiera definicje 128 znaków o standardowym rozmiarze.
Znaki te składają się na poszczególne ćwiartki "dużego" znaku i są w generatorze znaków logicznie ułożone w następującej kolejności:
offset $000..$007: definicja lewej górnej ćwiartki znaku 0 $008..$00f: definicja prawej górnej ćwiartki znaku 0 $010..$017: definicja lewej dolnej ćwiartki znaku 0 $018..$01f: definicja prawej dolnej ćwiartki znaku 0 $020..$027: definicja lewej górnej ćwiartki znaku 1 .. $3f8..$3ff: definicja prawej dolnej ćwiartki znaku 31
W pojedynczym pliku mieszczą się zatem 32 definicje "dużych" znaków.
Wyświetlenie "dużego" znaku na ekranie pociąga za sobą umieszczenie 4 znaków standardowych w pamięci ekranu w następujący sposób (w konkretnych komórkach pamięci ekranu znajdują się kody standardowych znaków):
11 11 33 01 23 45 67 89 01 23 89 kolumna +--+--+--+--+--+--+--..--+ 0 |01| | | | | | | 1 |23| | | | | | | +--+--+--+--+--+--+--..--+ 2 | |45| |89| | | | 3 | |67| |AB| | | | +--+--+--+--+--+--+--..--+ 4 | | | | | | | | : : : : : : : :: : 21 | | | | | | | | +--+--+--+--+--+--+--..--+ 22 | | | | | | | | 23 | | | | | | | | +--+--+--+--+--+--+--..--+ wiersz
Znaki w tym formacie można edytować za pomocą programu X16 dołączonego do magazynu Serious Magazine #4.