Kody ekranowe

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 15:43, 1 cze 2010
Mono (Dyskusja | wkład)
(reedycja)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(zbedna ewentualnosc)
Linia 1: Linia 1:
-Wewnętrzne kody znaków [[ANTIC|ANTICa]] używane w [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybach znakowych]].+Wewnętrzne kody znaków [[ANTIC (układ)|ANTICa]] używane w [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybach znakowych]].
Mapowanie [[ATASCII|kodów ATASCII]] na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli: Mapowanie [[ATASCII|kodów ATASCII]] na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli:
-<table border=1>+<table border=1 cellpadding=5>
<tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td></tr> <tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td></tr>
<tr><td>$00..$1f</td><td>$40..$5f</td></tr> <tr><td>$00..$1f</td><td>$40..$5f</td></tr>
Linia 13: Linia 13:
</table> </table>
-Zależnie od używanego [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybu znakowego]] ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach [[Graphics 0|0 OS]], 3 ANTIC, [[Graphics 12|12 OS]] i [[Graphics 13|13 OS]]) lub 64 znaki (w trybach [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) z [[Generator znaków|generatora znaków]], bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.+Taka jest również kolejność ułożenia znaków w [[Generator znaków|generator]]ze.
-== Linki ==+[[Grafika:Antic.gif]]
-* [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|Opis trybów znakowych ANTIC]]+Zależnie od używanego [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybu znakowego]] [[ANTIC (układ)|ANTIC]] wyświetla pierwsze 128 (w trybach [[Graphics 0|0 OS]], [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|3 ANTIC]], [[Graphics 12|12 OS]] i [[Graphics 13|13 OS]]) lub 64 znaki (w trybach [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) z [[Generator znaków|generatora znaków]], bowiem bit 7 (oraz 6 dla trybów [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.
 + 
 +== Zobacz też ==
 +* [[Programowanie: Konwersje znaków ATASCII i ANTIC|Konwersje znaków ATASCII i ANTIC]]
 +* [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|Opis trybów znakowych ANTICa]]
* [[FNT|Opis formatu czcionek rastrowych FNT]] * [[FNT|Opis formatu czcionek rastrowych FNT]]
 +
 +[[Kategoria:Niezbędnik_kodera]]

Aktualna wersja

Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.

Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli:

ATASCIIkody ekranowe
$00..$1f$40..$5f
$20..$5f$00..$3f
$60..$7f$60..$7f
$80..$9f$c0..$df
$a0..$df$80..$bf
$e0..$ff$e0..$ff

Taka jest również kolejność ułożenia znaków w generatorze.

Grafika:Antic.gif

Zależnie od używanego trybu znakowego ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach 0 OS, 3 ANTIC, 12 OS i 13 OS) lub 64 znaki (w trybach 1 OS i 2 OS) z generatora znaków, bowiem bit 7 (oraz 6 dla trybów 1 OS i 2 OS) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.

Zobacz też

Personal tools