Kody ekranowe
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:43, 1 cze 2010 Mono (Dyskusja | wkład) (reedycja) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (zbedna ewentualnosc) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Wewnętrzne kody znaków [[ANTIC|ANTICa]] używane w [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybach znakowych]]. | + | Wewnętrzne kody znaków [[ANTIC (układ)|ANTICa]] używane w [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybach znakowych]]. |
Mapowanie [[ATASCII|kodów ATASCII]] na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli: | Mapowanie [[ATASCII|kodów ATASCII]] na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli: | ||
- | <table border=1> | + | <table border=1 cellpadding=5> |
<tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td></tr> | <tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td></tr> | ||
<tr><td>$00..$1f</td><td>$40..$5f</td></tr> | <tr><td>$00..$1f</td><td>$40..$5f</td></tr> | ||
Linia 13: | Linia 13: | ||
</table> | </table> | ||
- | Zależnie od używanego [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybu znakowego]] ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach [[Graphics 0|0 OS]], 3 ANTIC, [[Graphics 12|12 OS]] i [[Graphics 13|13 OS]]) lub 64 znaki (w trybach [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) z [[Generator znaków|generatora znaków]], bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku. | + | Taka jest również kolejność ułożenia znaków w [[Generator znaków|generator]]ze. |
- | == Linki == | + | [[Grafika:Antic.gif]] |
- | * [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|Opis trybów znakowych ANTIC]] | + | Zależnie od używanego [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybu znakowego]] [[ANTIC (układ)|ANTIC]] wyświetla pierwsze 128 (w trybach [[Graphics 0|0 OS]], [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|3 ANTIC]], [[Graphics 12|12 OS]] i [[Graphics 13|13 OS]]) lub 64 znaki (w trybach [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) z [[Generator znaków|generatora znaków]], bowiem bit 7 (oraz 6 dla trybów [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku. |
+ | |||
+ | == Zobacz też == | ||
+ | * [[Programowanie: Konwersje znaków ATASCII i ANTIC|Konwersje znaków ATASCII i ANTIC]] | ||
+ | * [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|Opis trybów znakowych ANTICa]] | ||
* [[FNT|Opis formatu czcionek rastrowych FNT]] | * [[FNT|Opis formatu czcionek rastrowych FNT]] | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Niezbędnik_kodera]] |
Aktualna wersja
Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.
Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli:
ATASCII | kody ekranowe |
$00..$1f | $40..$5f |
$20..$5f | $00..$3f |
$60..$7f | $60..$7f |
$80..$9f | $c0..$df |
$a0..$df | $80..$bf |
$e0..$ff | $e0..$ff |
Taka jest również kolejność ułożenia znaków w generatorze.
Zależnie od używanego trybu znakowego ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach 0 OS, 3 ANTIC, 12 OS i 13 OS) lub 64 znaki (w trybach 1 OS i 2 OS) z generatora znaków, bowiem bit 7 (oraz 6 dla trybów 1 OS i 2 OS) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.
[Edytuj]