Kody ekranowe
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 11:28, 22 wrz 2017 Mono (Dyskusja | wkład) (reorganizacja) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (zbedna ewentualnosc) |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
[[Grafika:Antic.gif]] | [[Grafika:Antic.gif]] | ||
- | Zależnie od używanego [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybu znakowego]] [[ANTIC (układ)|ANTIC]] wyświetla pierwsze 128 (w trybach [[Graphics 0|0 OS]], [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|3 ANTIC]], [[Graphics 12|12 OS]] i [[Graphics 13|13 OS]]) lub 64 znaki (w trybach [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) z [[Generator znaków|generatora znaków]], bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku. | + | Zależnie od używanego [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybu znakowego]] [[ANTIC (układ)|ANTIC]] wyświetla pierwsze 128 (w trybach [[Graphics 0|0 OS]], [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|3 ANTIC]], [[Graphics 12|12 OS]] i [[Graphics 13|13 OS]]) lub 64 znaki (w trybach [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) z [[Generator znaków|generatora znaków]], bowiem bit 7 (oraz 6 dla trybów [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku. |
- | + | ||
- | == Linki == | + | |
+ | == Zobacz też == | ||
+ | * [[Programowanie: Konwersje znaków ATASCII i ANTIC|Konwersje znaków ATASCII i ANTIC]] | ||
* [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|Opis trybów znakowych ANTICa]] | * [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|Opis trybów znakowych ANTICa]] | ||
* [[FNT|Opis formatu czcionek rastrowych FNT]] | * [[FNT|Opis formatu czcionek rastrowych FNT]] | ||
[[Kategoria:Niezbędnik_kodera]] | [[Kategoria:Niezbędnik_kodera]] |
Aktualna wersja
Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.
Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli:
ATASCII | kody ekranowe |
$00..$1f | $40..$5f |
$20..$5f | $00..$3f |
$60..$7f | $60..$7f |
$80..$9f | $c0..$df |
$a0..$df | $80..$bf |
$e0..$ff | $e0..$ff |
Taka jest również kolejność ułożenia znaków w generatorze.
Zależnie od używanego trybu znakowego ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach 0 OS, 3 ANTIC, 12 OS i 13 OS) lub 64 znaki (w trybach 1 OS i 2 OS) z generatora znaków, bowiem bit 7 (oraz 6 dla trybów 1 OS i 2 OS) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.
[Edytuj]