Tryby wielokolorowe

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 09:30, 29 kwi 2024
Mono (Dyskusja | wkład)
(styl.)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(tryby antica)
Linia 20: Linia 20:
Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 4 tryby wielokolorowe: Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 4 tryby wielokolorowe:
-* [[Graphics 7]],+* [[Graphics 12|ANTIC 4 (Graphics 12)]] (tryb tekstowy),
-* [[Graphics 13]] (tryb tekstowy),+* [[Graphics 13|ANTIC 5 (Graphics 13)]] (tryb tekstowy),
-* [[Graphics 15]],+* [[Graphics 7|ANTIC D (Graphics 7)]],
-* [[Graphics 12]] (tryb tekstowy).+* [[Graphics 15|ANTIC E (Graphics 15)]].
Można też traktować jako wielokolorowe tryby: Można też traktować jako wielokolorowe tryby:
-* [[Graphics 3]],+* [[Graphics 3|ANTIC 8 (Graphics 3)]],
-* [[Graphics 5]],+* [[Graphics 5|ANTIC A (Graphics 5)]],
mimo, że piksel odpowiadający parze bitów jest szerszy niż jeden cykl koloru, jednakże zasada uzyskiwania koloru pozostaje ta sama. mimo, że piksel odpowiadający parze bitów jest szerszy niż jeden cykl koloru, jednakże zasada uzyskiwania koloru pozostaje ta sama.
Na analogicznej zasadzie tryby tekstowe: Na analogicznej zasadzie tryby tekstowe:
-* [[Graphics 1]],+* [[Graphics 1|ANTIC 6 (Graphics 1)]],
-* [[Graphics 2]],+* [[Graphics 2|ANTIC 7 (Graphics 2)]],
jakkolwiek można je traktować jako monochromatyczne, bo jeden znak rysowany jest zawsze jednym kolorem, to jednak ten właśnie kolor wybierany jest według dwóch najstarszych bitów numeru znaku (jak w zmodyfikowanym trybie wielokolorowym) - a więc znów zasada zostaje zachowana. I w obydwu tych trybach piksel ma szerokość cyklu koloru. jakkolwiek można je traktować jako monochromatyczne, bo jeden znak rysowany jest zawsze jednym kolorem, to jednak ten właśnie kolor wybierany jest według dwóch najstarszych bitów numeru znaku (jak w zmodyfikowanym trybie wielokolorowym) - a więc znów zasada zostaje zachowana. I w obydwu tych trybach piksel ma szerokość cyklu koloru.

Aktualna wersja

Wielokolorowe tryby graficzne układu ANTIC (tzw. "multicolor" znane też z innych platform), w których jeden piksel ma szerokość jednego cyklu koloru.

Oto wspólne ich cechy:

Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 4 tryby wielokolorowe:

Można też traktować jako wielokolorowe tryby:

mimo, że piksel odpowiadający parze bitów jest szerszy niż jeden cykl koloru, jednakże zasada uzyskiwania koloru pozostaje ta sama.

Na analogicznej zasadzie tryby tekstowe:

jakkolwiek można je traktować jako monochromatyczne, bo jeden znak rysowany jest zawsze jednym kolorem, to jednak ten właśnie kolor wybierany jest według dwóch najstarszych bitów numeru znaku (jak w zmodyfikowanym trybie wielokolorowym) - a więc znów zasada zostaje zachowana. I w obydwu tych trybach piksel ma szerokość cyklu koloru.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools