Tryby wielokolorowe

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:59, 25 kwi 2024
Mono (Dyskusja | wkład)
(multicolor)
← Previous diff
Wersja z dnia 15:07, 25 kwi 2024
Mono (Dyskusja | wkład)
(GR.1 i GR.2)
Next diff →
Linia 20: Linia 20:
Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 6 trybów wielokolorowych: Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 6 trybów wielokolorowych:
-* [[Graphics 3]], 
-* [[Graphics 5]], 
* [[Graphics 7]], * [[Graphics 7]],
* [[Graphics 13]] (tryb tekstowy), * [[Graphics 13]] (tryb tekstowy),
* [[Graphics 15]], * [[Graphics 15]],
* [[Graphics 12]] (tryb tekstowy). * [[Graphics 12]] (tryb tekstowy).
 +
 +Można też traktować jako wielokolorowe tryby:
 +* [[Graphics 3]],
 +* [[Graphics 5]],
 +mimo, że piksel odpowiadający parze bitów jest szerszy niż jeden cykl koloru, jednakże zasada uzyskiwania koloru pozostaje ta sama.
 +
 +Na analogicznej zasadzie tryby tekstowe:
 +* [[Graphics 1]],
 +* [[Graphics 2]],
 +jakkolwiek można je traktować jako monochromatyczne, bo jeden znak rysowany jest zawsze jednym kolorem, to jednak ten właśnie kolor wybierany jest według dwóch najstarszych bitów numeru znaku - a więc znów zasada zostaje zachowana. I w obydwu tych trybach piksel ma szerokość cyklu koloru.
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]
{{stub}} {{stub}}

Wersja z dnia 15:07, 25 kwi 2024

Wielokolorowe tryby graficzne układu ANTIC (tzw. "multicolor" znane też z innych platform), w których jeden piksel ma szerokość jednego cyklu koloru.

Oto wspólne ich cechy:

Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 6 trybów wielokolorowych:

Można też traktować jako wielokolorowe tryby:

mimo, że piksel odpowiadający parze bitów jest szerszy niż jeden cykl koloru, jednakże zasada uzyskiwania koloru pozostaje ta sama.

Na analogicznej zasadzie tryby tekstowe:

jakkolwiek można je traktować jako monochromatyczne, bo jeden znak rysowany jest zawsze jednym kolorem, to jednak ten właśnie kolor wybierany jest według dwóch najstarszych bitów numeru znaku - a więc znów zasada zostaje zachowana. I w obydwu tych trybach piksel ma szerokość cyklu koloru.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools