Kody ekranowe

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 14:19, 9 wrz 2011
Mono (Dyskusja | wkład)
(link do generatora znakow)
← Previous diff
Wersja z dnia 20:31, 29 sie 2015
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 3: Linia 3:
Mapowanie [[ATASCII|kodów ATASCII]] na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli: Mapowanie [[ATASCII|kodów ATASCII]] na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli:
-<table border=1>+<table border=1 cellpadding=5>
<tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td></tr> <tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td></tr>
<tr><td>$00..$1f</td><td>$40..$5f</td></tr> <tr><td>$00..$1f</td><td>$40..$5f</td></tr>

Wersja z dnia 20:31, 29 sie 2015

Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.

Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli:

ATASCIIkody ekranowe
$00..$1f$40..$5f
$20..$5f$00..$3f
$60..$7f$60..$7f
$80..$9f$c0..$df
$a0..$df$80..$bf
$e0..$ff$e0..$ff

Zależnie od używanego trybu znakowego ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach 0 OS, 3 ANTIC, 12 OS i 13 OS) lub 64 znaki (w trybach 1 OS i 2 OS) z generatora znaków, bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów 1 OS i 2 OS) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.

Grafika:Antic.gif

Taka jest również kolejność ułożenia znaków w generatorze.

Linki

Personal tools