SXS

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:34, 1 cze 2010
Mono (Dyskusja | wkład)
(reedycja)
← Previous diff
Wersja z dnia 11:03, 2 cze 2010
Mono (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 30: Linia 30:
+--+--+--+--+--+--+--..--+ +--+--+--+--+--+--+--..--+
4 | | | | | | | | 4 | | | | | | | |
- ..+ : : : : : : : :: :
21 | | | | | | | | 21 | | | | | | | |
+--+--+--+--+--+--+--..--+ +--+--+--+--+--+--+--..--+

Wersja z dnia 11:03, 2 cze 2010

Format pliku czcionki rastrowej.

Zawiera definicje znaków czcionki o rozmiarze 16x16 pikseli (tryby 0 OS, 3 ANTIC, 1 OS i 2 OS), lub 8x16 (tryby 12 OS i 13 OS).

Pod względem struktury plik jest identyczny z plikiem czcionki w formacie FNT i zawiera definicje 128 znaków o standardowym rozmiarze.

Znaki te składają się na poszczególne ćwiartki "dużego" znaku i są w generatorze znaków logicznie ułożone w następującej kolejności:

offset
$000..$007: definicja lewej górnej ćwiartki znaku 0
$008..$00f: definicja prawej górnej ćwiartki znaku 0
$010..$017: definicja lewej dolnej ćwiartki znaku 0
$018..$01f: definicja prawej dolnej ćwiartki znaku 0
$020..$027: definicja lewej górnej ćwiartki znaku 1
..
$3f8..$3ff: definicja prawej dolnej ćwiartki znaku 31

W pojedynczym pliku mieszczą się zatem 32 definicje "dużych" znaków.

Wyświetlenie "dużego" znaku na ekranie pociąga za sobą umieszczenie 4 znaków standardowych w pamięci ekranu w następujący sposób (w konkretnych komórkach pamięci ekranu znajdują się kody standardowych znaków):

                   11 11  33
    01 23 45 67 89 01 23  89 kolumna
   +--+--+--+--+--+--+--..--+
 0 |01|  |  |  |  |  |      |
 1 |23|  |  |  |  |  |      |
   +--+--+--+--+--+--+--..--+
 2 |  |45|  |89|  |  |      |
 3 |  |67|  |AB|  |  |      |
   +--+--+--+--+--+--+--..--+
 4 |  |  |  |  |  |  |      |
   :  :  :  :  :  :  :  ::  :
21 |  |  |  |  |  |  |      |
   +--+--+--+--+--+--+--..--+
22 |  |  |  |  |  |  |      |
23 |  |  |  |  |  |  |      |
   +--+--+--+--+--+--+--..--+
wiersz

Znaki w tym formacie można edytować za pomocą programu X16 dołączonego do magazynu Serious Magazine #4.

Personal tools