Seban
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 22:14, 31 gru 2021 0xF (Dyskusja | wkład) (litrówka ;)) ← Previous diff |
Wersja z dnia 14:11, 1 sty 2022 Seban (Dyskusja | wkład) (doprecyzowanie informacji o DigitalTrash) Next diff → |
||
Linia 24: | Linia 24: | ||
**[[ABBUC Intro 39]] | **[[ABBUC Intro 39]] | ||
**[[The TL's Old Music Show]] | **[[The TL's Old Music Show]] | ||
- | **[[Digital Trash]] - demo napisane w celu przetestowania możliwości użycia liczników [[Pokey|Pokey'a]] do odtwarzania digitalizowanych próbek dźwiękowych, oraz mające na celu sprawdzanie możliwości odtwarzania dźwięku z użyciem modulacji PWM z zegarem bazowym układu [[POKEY]] ustawionym na 1.79MHz, procedura odtwarzająca nie wykorzystuje trybu "volume only" (tzn. nie ustawia bitu #4 w ADUCx Pokeya). Przez zastosowanie tychże mechanizmów demo do dziś (stan na luty 2020) nie działa poprawnie na żadnym emulatorze (w większości emulatorów słychać trzaski). Sample do głównej części wycięte z dem na Commodore 64. | + | **[[Digital Trash]] - demo napisane w celu przetestowania możliwości użycia liczników [[Pokey|Pokey'a]] do odtwarzania digitalizowanych próbek dźwiękowych, oraz mające na celu sprawdzanie możliwości odtwarzania dźwięku z użyciem modulacji PWM z zegarem bazowym układu [[POKEY]] ustawionym na 1.79MHz, procedura odtwarzająca nie wykorzystuje trybu "volume only" (tzn. nie ustawia bitu #4 w ADUCx Pokeya). Sample do głównej części wycięte z dema na Commodore 64. W sieci krąży uszkodzona wersja pliku, a ponieważ sample do głównej części są spakowane za pomocą [[SFDN Packer]] to przekłamania chociaż jednego bitu w pliku powodowało błędną dekompresję danych i w efekcie trzaski i szum w niektórych fragmentach odtwarzanych próbek dźwiękowych. Wczesne wersje niektórych emulatorów nie potrafiły również poprawnie odtworzyć sampli odtwarzanych z użyciem PWM. |
**[[Another Day in the Paradise]] - demo pokazujące możliwości [[Mirage AD Converter|AD Converter'a]]. Zajmowało jedną dyskietkę w podwójnej gęstości i wymagało ATARI z 192kB pamięci. | **[[Another Day in the Paradise]] - demo pokazujące możliwości [[Mirage AD Converter|AD Converter'a]]. Zajmowało jedną dyskietkę w podwójnej gęstości i wymagało ATARI z 192kB pamięci. | ||
Wersja z dnia 14:11, 1 sty 2022
Sebastian "Seban" Igielski. Koder, Elektronik. Rocznik 1975. Warszawiak. Stan cywilny: żonaty.
Zaczynał na giełdzie około 1990-91 roku jako "Seban Software Limited". Później stał się jednym z koderów w grupie Code3, a następnie zagrzał miejsce w Slight (od 1994 roku po dziś dzień). W latach dziewięćdziesiątych XX w. należał również do crack-grupy "Clever People".
Spis treści |
Twórczość
Jego dorobek artystyczny (jako autor lub współautor) obejmuje:
Hardware
Software
- Produkcje demo-scenowe:
- Silly Venture 2k11 Invitation
- Overmind
- Bitter Reality
- jedna z części dema grupy Shadows - "Sweet Illusions"
- intra do dwóch wydań magazynu dyskowego Barymag
- ABBUC Intro 39
- The TL's Old Music Show
- Digital Trash - demo napisane w celu przetestowania możliwości użycia liczników Pokey'a do odtwarzania digitalizowanych próbek dźwiękowych, oraz mające na celu sprawdzanie możliwości odtwarzania dźwięku z użyciem modulacji PWM z zegarem bazowym układu POKEY ustawionym na 1.79MHz, procedura odtwarzająca nie wykorzystuje trybu "volume only" (tzn. nie ustawia bitu #4 w ADUCx Pokeya). Sample do głównej części wycięte z dema na Commodore 64. W sieci krąży uszkodzona wersja pliku, a ponieważ sample do głównej części są spakowane za pomocą SFDN Packer to przekłamania chociaż jednego bitu w pliku powodowało błędną dekompresję danych i w efekcie trzaski i szum w niektórych fragmentach odtwarzanych próbek dźwiękowych. Wczesne wersje niektórych emulatorów nie potrafiły również poprawnie odtworzyć sampli odtwarzanych z użyciem PWM.
- Another Day in the Paradise - demo pokazujące możliwości AD Converter'a. Zajmowało jedną dyskietkę w podwójnej gęstości i wymagało ATARI z 192kB pamięci.
- Programy narzędziowe:
- Użytkowe:
- Weekend 3+ writer
- "X:" Handler - bardzo krótki odpowiednik DOS'a, umożliwiający tylko odczyt plików z dyskietek w formacie ATARI DOS, zastosowany w magazynie dyskowym Barymag. Jego zaletą było niezwykle niskie MEMLO
- Fast File Tracer - bardzo prosty program do analizy plików binarnych. Po podaniu nazwy pliku można było zobaczyć jego strukturę na ekranie.
- File Digger - program umożliwiający śledzenie programów typu *.exe, dodatkowo oferował możliwość skopiowania określonych bloków do innego pliku.
- BigBlue Reader - program przeznaczony dla stacji dysków TOMS 720 umożliwiający kopiowanie plików z dyskietek w formacie FAT12 znanym z komputerów IBM PC. Dodatkowo zawierał w sobie handler instalujący w systemie urządzenie "I:". Umożliwiało ono, po włożeniu do napędu dyskietki w formacie zgodnym z FAT12, swobodny odczyt plików z poziomu DOSu.
- "T:" Handler - program instalujący w systemie urządzenie "T:" (np. pod MyDOS-em) pozwalające na swobodne kopiowanie plików pomiędzy stacją dysków a kasetami nagranymi systemach z serii Turbo 2000 (zarówno K.S.O. Turbo 2000 jak i Turbo_2000F)
- Programy kopiujące:
- Casette Protect Copy - program umożliwiający nagranie na kasetę w trybie "standard" zabezpieczonych plików. Napisany specjalnie na zamówienie Sikor Soft
- Anty *Ajek Copy - program pozwalający na skopiowanie programów w Turbo2000 zabezpieczonych programem *AJEK
- Full Disk Archiver
- Rippery:
- Future Composer Data Finder - program przeszukujący pamięć RAM w poszukiwaniu muzyki stworzonej programem Future Composer
- Future Composer Data Uncompiler - program służący przetworzeniu pliku zawierajacego muzykę stworzoną programem Future Composer do postaci umożliwiającej jej ponowne wczytanie do edytora
- Sound Monitor Data Uncompiler - program służący przetworzeniu pliku zawierajacego muzykę stworzoną programem Benjy Sound Monitor do postaci umożliwiającej jej ponowne wczytanie do edytora. Powstały dwie wersje programu (dla sound monitora w wersji 1.x oraz w wersji 2.x)
- oprogramowanie dźwiękowo/muzyczne:
- oprogramowanie Digital Studio, Sample Editor, Micro Recorder do samplera firmy Mirage
- DigiTracker - nigdy nie dokończony program muzyczny
- oprogramowanie graficzne:
- Multi VIF - oprogramowanie do Video Interface pozwalajace na wykorzystanie różnych trybów graficznych (tryby 8,9,15 a także ich interlace'owane mutacje, dithering do 1-bitowych obrazów w trybie 8, real-time preview)
- Full Color Editor - bardzo prosty program do kolorowania obrazków w trybie $0E ANTIC-a. Pozwalał na wczytanie obrazka w formacie Micro Painter lub Koala Micro Illustrator i następnie na pokolorowanie go poprzez zmianę wybranego rejestru koloru w wybranej linii rastrowej.
- oprogramowanie do tworzenia komnat do gier Maps Creator, Full Maps Creator tworzone razem z SoTe (inspirowane pojawieniem się Maps Makera Henryka Cygerta)
- Kompresja danych:
- SFDN Packer - program skracający pliki zawierające 4-bitowe sample
- Sine Packer - program do kompresji doskonale sprawujący się przy kompresji wszelakich tablic sinusów i tym podobnych danych (wykorzystany w demie Overmind, np. w części z Track Scrollerem (do skrócenia danych opisujących trajektorie) oraz w części z Commanche (użyty do spakowania 32 kB mapy wysokości)
- PP20 Depacker
- ICE! depacker - depacker danych spakowanych programem ICE-PACK 4.20 na ATARI ST. Pliki tak spakowane można poznać po sygnaturze "ICE!" w pierwszych 4 bajtach. Został użyty do spakowania kilku produkcji. Powstał pod koniec aktywnej działalności na scenie.
- oprogramowania pomocnicze związane z tworzeniem dem i demo-sceną:
- Fractal Compressor - specyficzny program pozwalający na różnicową kompresję poszczególnych faz podobnych do siebie obrazów (zawierających spore obszary jednakowego koloru) nie był może zbyt efektywny, jednak jego zaletą była dość szybka dekompresja, narzędzie zostało wykorzystane w części z zoom'owanym fraktalem w demie Overmind
- Morph Editor - edytor pozwalający na animację wektorowych obiektów ('morphing' to dużo powiedziane) wykorzystany przez P.W. do stworzenia animacji wektorowych w demie Overmind
- Screen Maker - program który pozwalał zupełnie nie znającym się na programowaniu użytkownikom na stworzenie swojego mini-dema, czyli demo-maker. Użytkownik mogł załadować muzykę w formacie CMC, własne fonty, obrazek w formacie Micro Paintera oraz tekst który był prezentowany na ekranie jako scroll.
- Użytkowe:
- Gry
- bardzo wczesna twórczość związania z początkami nauki kodowania/programowania:
- MTV fix-mix demo
- Space Lobsters Demo
- The Tunnels Demo
- Syf Picture Demo
Oprócz tego napisał parę gier, które nigdy nie ujrzały światła dziennego (a nawet nie wyszły poza fazę kodów źródłowych).
W wolnych chwilach robił wersje plikowe różnych programów i dem (np. produkcji Zelaxu, Hobby-Tronic).