Biblioteczka kodera Atari XL/XE
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 09:41, 6 maj 2008 KMK (Dyskusja | wkład) (→Techniki przyspieszania kodu) ← Previous diff |
Wersja z dnia 09:51, 6 maj 2008 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
* [[Programowanie: Dzielenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym|Dzielenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym]] | * [[Programowanie: Dzielenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym|Dzielenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym]] | ||
* [[Programowanie: Mnożenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym|Mnożenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym]] | * [[Programowanie: Mnożenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym|Mnożenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym]] | ||
+ | * [[Odejmowanie od (2 do X)-1]] | ||
==I/O== | ==I/O== | ||
Linia 31: | Linia 32: | ||
==Techniki przyspieszania kodu== | ==Techniki przyspieszania kodu== | ||
- | * [[Programowanie: Techniki przyspieszania kodu | Techniki przyspieszania kodu]] | ||
- | * [[Szybsze zapamiętywanie rejestrów w procedurze przerwania]] | ||
* [[Skoki do adresów w tablicy]] | * [[Skoki do adresów w tablicy]] | ||
- | * [[Odejmowanie od (2 do X)-1]] | + | * [[Szybsze zapamiętywanie rejestrów w procedurze przerwania]] |
==Techniki skracania kodu== | ==Techniki skracania kodu== | ||
* [[Użycie rozkazu BIT jako wielobajtowego NOP-a]] | * [[Użycie rozkazu BIT jako wielobajtowego NOP-a]] | ||
- | * [[Programowanie: Techniki skracania kodu | Techniki skracania kodu]] | ||
==Inne== | ==Inne== |
Wersja z dnia 09:51, 6 maj 2008
Biblioteczka, czyli przydatne procedury i fragmenty kodu.
Spis treści |
CPU
Konwersja liczb
Obliczenia stałoprzecinkowe
- Dzielenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym
- Mnożenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym
- Odejmowanie od (2 do X)-1
I/O
- Jak wyszukać pierwszy wolny IOCB
- Odczyt rekordu z edytora (INPUT)
- Odczyt znaku z klawiatury (GET)
- Zapis ciągu znaków na ekran (PRINT)
- Zapis znaku na ekran (PUT)
- Otwarcie ekranu w trybie graficznym
- Otwarcie ekranu w trybie GRAPHICS 0
SpartaDOS X
Techniki przyspieszania kodu
Techniki skracania kodu
Inne
- Jak wyłączyć ROM systemu
- Dekompresja danych w formacie DEFLATE
- Definiowanie niestandardowych trybów graficznych
- Konwersja kolorowej grafiki z układu 6845