Dracon
From Atariki
Wersja z dnia 08:55, 2 kwi 2008 Dracon (Dyskusja | wkład) (mega-linkownia :]) ← Previous diff |
Wersja z dnia 09:26, 2 kwi 2008 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
Od momentu wygrania na [[Shadows Party 1994]] aktywny na [[Scena|scenie]] (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). | Od momentu wygrania na [[Shadows Party 1994]] aktywny na [[Scena|scenie]] (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). | ||
Członek grup [[Nova]], [[USG]] oraz [[Taquart]] (a także, krótko i dość niespodziewanie, [[Odsiecz Sobieskiego|OS]]). Przez pewien czas był także [[swaper]]em. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem [[GED]]. | Członek grup [[Nova]], [[USG]] oraz [[Taquart]] (a także, krótko i dość niespodziewanie, [[Odsiecz Sobieskiego|OS]]). Przez pewien czas był także [[swaper]]em. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem [[GED]]. | ||
- | Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszanych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego [[Graph2Font]], a także pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynów ([[Barymag]], [[Energy]] oraz [[Serious]]), np. o obsłudze w/w programu GED, a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych [http://atariarea.krap.pl/wywiady.php tu] oraz [http://atari.online.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1156806755&archive=&start_from=&ucat=5&ct=wywiady tam]) z osobami związanymi z 8-bitowym Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego [[ASMA]], wspomógł również serwis [http://atari.online.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1088789322&archive=&start_from=&ucat=2&ct=opisy Atari-Online], uczestniczył w [[24h Compo]]. | + | Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszanych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego [[Graph2Font]], a także pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynów ([[Barymag]], [[Energy]] oraz [[Serious]]), np. o obsłudze w/w programu GED, a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych [http://atariarea.krap.pl/wywiady.php tu] oraz [http://atari.online.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1156806755&archive=&start_from=&ucat=5&ct=wywiady tam]) z osobami związanymi z 8-bitowym Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego [[ASMA]], wspomógł również serwis [http://atari.online.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1088789322&archive=&start_from=&ucat=2&ct=opisy Atari-Online], uczestniczył w [[24h Compo]]. |
- | Wspierał projekty '''Atariki''' oraz '''Graph2Font'''. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie [[Dracon-|'''Dracon__''']]. Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów [http://biter.kofeina.net/msm/d/thevoice2.zip THE VOICE #2] oraz [http://www.pouet.net/prod.php?which=11783 CHOSNECK #2]. Obecnie nieaktywny, zajęty innymi sprawami i nie planuje zmieniać tego stanu rzeczy. | + | Wspierał projekty '''Atariki''' oraz '''Graph2Font'''. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie [[Dracon-|'''Dracon__''']]. |
+ | Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów [http://biter.kofeina.net/msm/d/thevoice2.zip THE VOICE #2] oraz [http://www.pouet.net/prod.php?which=11783 CHOSNECK #2]. Obecnie nieaktywny, zajęty innymi sprawami i nie planuje zmieniać tego stanu rzeczy. | ||
Wersja z dnia 09:26, 2 kwi 2008
Michał 'Dracon' Garbaciak. Ur. 29.09.1975. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.
Jeden z czołowych grafików na Atari. Od momentu wygrania na Shadows Party 1994 aktywny na scenie (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). Członek grup Nova, USG oraz Taquart (a także, krótko i dość niespodziewanie, OS). Przez pewien czas był także swaperem. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem GED. Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszanych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego Graph2Font, a także pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynów (Barymag, Energy oraz Serious), np. o obsłudze w/w programu GED, a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych tu oraz tam) z osobami związanymi z 8-bitowym Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego ASMA, wspomógł również serwis Atari-Online, uczestniczył w 24h Compo. Wspierał projekty Atariki oraz Graph2Font. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie Dracon__. Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów THE VOICE #2 oraz CHOSNECK #2. Obecnie nieaktywny, zajęty innymi sprawami i nie planuje zmieniać tego stanu rzeczy.
Odwiedził następujące zloty:
- Atari Stars Party
- Shadows Party 1994
- QuaST (lata 1995-2004)
- Mikołów
- Intel Outside 4
- Sillyventure (2000 r.)
- Lato Ludzików (2002 r.)
- Sztab Trójmiasto
Wykorzystywane programy:
Koala Microillustrator, XL-Art, RAMbrandt, Kleks, XL-Paint, CIN, Trzmiel, GED, Graph, Plama 256, Graph2Font
Zainteresowania: sztuka wizualna, dobra literatura i film, turystyka rowerowa
Kontakt: mickgar [ małpa ] wp . pl
Produkcje, w których brał udział:
- Dracon Gfx Demo (absolutne początki... Rok 1992-93 )
- Guns'n Roses (obrazek)
- Koło Fortuny (AB-Soft) (obrazek tytułowy)
- Dracula Demo (obrazek)
- Saper Demo (obrazek)
- Blob Demo (zabawa z programem do animacji "Film Editor")
- Entrance_of_Dragon (grafika + animacja w jednej z części)
- Out of Time (tło do jednego z efektów)
- Overmind (Dead King), (Face)
- Flipper Demo (tło)
- Ars Mori (tekstury)
- Mental Age (tła podczas gry)
- Really Unreal (tekstury)
- Voice of Silence #3 (logo, obrazek)
- Energy (teksty, logo)
- Pentagram Zine (obrazki w hires do artykułów, np. taki)
- Ascii Art (obrazek #1) (obrazek #2)
- Serious (#4) (obrazek - tło galerii)
- Abbuc Magazin (tekstury w jednym z intr Heavena oraz obrazek (pt. "Druid") w drugim również autorstwa w/w)
- Jaskiniowiec (obrazek tytułowy)
- Numen (obrazek tytułowy) (jeden z obrazków w hires) logo, obrazki całoekranowe, niektóre tekstury i postacie
- Droga do Duplandu (obrazek tytułowy)
- Reditus (obrazki, logosy)
- Maze (logos)
Wystawione obrazki na gfx-compo to m.in.:
- Fight - wersja wystawiona na party / wersja późniejsza podkolorowana (1. miejsce na Shadows Party 1994)
- The Sun (2. miejsce na QuaST 1995)
- Face2 (1. miejsce na Mikołów Party 1995)
- Knight (3. miejsce na Mikołów Party 1995)
- Cherries (QuaST 1995)
- The Skull (QuaST 1995)
- Druid (1. miejsce na QuaST 1996)
- Altar (2. miejsce na QuaST 1996)
- Pragnienie (6. miejsce na QuaST 1996)
- Tunnel (1. miejsce na Rush Hours Party '97)
- Cosmo (Rush Hours Party '97)
- Submarine (Rush Hours Party '97)
- Guard (3. miejsce na Intel Outside 4)
- Ptero (4. lub 5. miejsce na Intel Outside 4)
- Killer (nieoficjalnie 1. miejsce na party Lato Ludzików 2002)
- RyTHCerz (1. miejsce na QuaST 2003)
- Dziad się jara (6. miejsce na QuaST 2003)
- Jawis(Jabba Lewis) - kooperacja z Vidolem (1. miejsce na QuaST 2004)
- The Last Atarian (1. miejsce na QuaST 2005)
Inne grafiki:
- Beauty Paradox - zwycięska grafika na jednym z 3-miejskich Sztabów (ok. 2004-5 r.)
- Beavis & Butt-Head - ćwiczenie w GED
- Pinokio - ataroscenowiec - ćwiczenie w Graph2Font
- Woodman - grafika przeznaczona na jakieś gfx-compo, z XLP v1.6
- SAP'em ALL! - projekt i wykonanie obrazka do konwertera plus testowanie i stworzenie FAQ dla tegoż programu