Dracon
From Atariki
Wersja z dnia 01:44, 10 sty 2010 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 12:01, 12 gru 2010 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszanych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego [[Graph2Font]], a także pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu [[Energy]] oraz pojedyncze do [[Serious]], [[Barymag]] i [[Mega Magazine| Mega Magazine #8]], a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych [http://atariarea.krap.pl/wywiady.php tu] oraz [http://atari.online.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1156806755&archive=&start_from=&ucat=5&ct=wywiady tam]) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego [[ASMA]], wspomógł również serwis [http://atari.online.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1088789322&archive=&start_from=&ucat=2&ct=opisy Atari-Online], uczestniczył w [[24h Compo]]. | Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszanych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego [[Graph2Font]], a także pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu [[Energy]] oraz pojedyncze do [[Serious]], [[Barymag]] i [[Mega Magazine| Mega Magazine #8]], a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych [http://atariarea.krap.pl/wywiady.php tu] oraz [http://atari.online.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1156806755&archive=&start_from=&ucat=5&ct=wywiady tam]) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego [[ASMA]], wspomógł również serwis [http://atari.online.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1088789322&archive=&start_from=&ucat=2&ct=opisy Atari-Online], uczestniczył w [[24h Compo]]. | ||
Wspierał projekty '''Atariki''' oraz '''Graph2Font'''. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie [[Dracon-|'''Dracon__''']]. | Wspierał projekty '''Atariki''' oraz '''Graph2Font'''. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie [[Dracon-|'''Dracon__''']]. | ||
- | Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów [http://biter.kofeina.net/msm/d/thevoice2.zip THE VOICE #2] oraz [http://www.pouet.net/prod.php?which=11783 CHOSNECK #2]. Obecnie nieaktywny, zajęty innymi sprawami i nie planuje zmieniać tego stanu rzeczy. | + | Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów [http://biter.kofeina.net/msm/d/thevoice2.zip THE VOICE #2] oraz [http://www.pouet.net/prod.php?which=11783 CHOSNECK #2]. Obecnie nieaktywny. |
- | + | ||
Odwiedził następujące zloty: | Odwiedził następujące zloty: | ||
Linia 20: | Linia 19: | ||
* [[Lato Ludzików]] (2002 r.) | * [[Lato Ludzików]] (2002 r.) | ||
* [[Sztab Trójmiasto]] | * [[Sztab Trójmiasto]] | ||
- | + | * [[Sillyventure]] (2010 r.) | |
Wykorzystywane programy: | Wykorzystywane programy: | ||
[[Koala Microillustrator]], [[XL-Art]], [[RAMbrandt]], Kleks, XL-Paint, [[CIN (program)|CIN]], [[Trzmiel]], GED, [[Graph]], Plama 256, Graph2Font | [[Koala Microillustrator]], [[XL-Art]], [[RAMbrandt]], Kleks, XL-Paint, [[CIN (program)|CIN]], [[Trzmiel]], GED, [[Graph]], Plama 256, Graph2Font | ||
- | |||
Zainteresowania: sztuka wizualna, dobra literatura i film, gry komputerowe | Zainteresowania: sztuka wizualna, dobra literatura i film, gry komputerowe | ||
- | + | Kontakt: m i c k g a r [ małpeczka ] W-u-P-e . Pe-eL | |
- | Kontakt: mickgar [ małpa ] wp . pl | + | |
- | + | ||
Produkcje, w których brał udział: | Produkcje, w których brał udział: |
Wersja z dnia 12:01, 12 gru 2010
Michał 'Dracon' Garbaciak. Ur. 29.09.1975. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.
Jeden z czołowych grafików na Atari. Od momentu wygrania na Shadows Party 1994 aktywny na scenie (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). Członek grup Nova, USG oraz Taquart (a także, krótko i dość niespodziewanie, OS). Przez pewien czas był także swaperem. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem GED. Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszanych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego Graph2Font, a także pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu Energy oraz pojedyncze do Serious, Barymag i Mega Magazine #8, a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych tu oraz tam) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego ASMA, wspomógł również serwis Atari-Online, uczestniczył w 24h Compo. Wspierał projekty Atariki oraz Graph2Font. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie Dracon__. Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów THE VOICE #2 oraz CHOSNECK #2. Obecnie nieaktywny.
Odwiedził następujące zloty:
- Atari Stars Party
- Shadows Party 1994
- QuaST (lata 1995-2004)
- Mikołów
- Intel Outside 4
- Sillyventure (2000 r.)
- Lato Ludzików (2002 r.)
- Sztab Trójmiasto
- Sillyventure (2010 r.)
Wykorzystywane programy: Koala Microillustrator, XL-Art, RAMbrandt, Kleks, XL-Paint, CIN, Trzmiel, GED, Graph, Plama 256, Graph2Font
Zainteresowania: sztuka wizualna, dobra literatura i film, gry komputerowe
Kontakt: m i c k g a r [ małpeczka ] W-u-P-e . Pe-eL
Produkcje, w których brał udział:
- Dracon Gfx Demo (absolutne początki... Rok 1992-93 )
- Guns'n Roses (obrazek)
- Koło Fortuny (AB-Soft) (obrazek tytułowy)
- Dracula Demo (obrazek)
- Saper Demo (obrazek)
- Blob Demo (zabawa z programem do animacji "Film Editor")
- Entrance_of_Dragon (grafika + animacja w jednej z części)
- Out of Time (tło do jednego z efektów)
- Overmind (Dead King), (Face)
- Flipper Demo (tło)
- Ars Mori (tekstury)
- Mental Age (tła podczas gry)
- Really Unreal (tekstury)
- Voice of Silence #2 (logo, obrazek)
- Energy (teksty, logo)
- Pentagram Zine (obrazki w hires do artykułów, np. taki)
- Ascii Art (obrazek #1) (obrazek #2)
- Serious (#4) (obrazek - tło galerii)
- Abbuc Magazin (tekstury w jednym z intr Heavena oraz obrazek (pt. "Druid") w drugim również autorstwa w/w)
- Jaskiniowiec (obrazek tytułowy)
- Numblines (logo)
- Numen (obrazek tytułowy) (jeden z obrazków w hires) logo, obrazki całoekranowe, niektóre tekstury i postacie
- Droga do Duplandu (obrazek tytułowy)
- Reditus (obrazki, logosy)
- Maze (logos)
Wystawione obrazki na gfx-compo to m.in.:
- Fight - wersja wystawiona na party / wersja późniejsza podkolorowana (1. miejsce na Shadows Party 1994)
- The Sun (2. miejsce na QuaST 1995)
- Face2 (1. miejsce na Mikołów Party 1995)
- Knight (3. miejsce na Mikołów Party 1995)
- Cherries (QuaST 1995)
- The Skull (QuaST 1995)
- Druid (1. miejsce na QuaST 1996)
- Altar (2. miejsce na QuaST 1996)
- Pragnienie (6. miejsce na QuaST 1996)
- Tunnel (1. miejsce na Rush Hours Party '97)
- Cosmo (Rush Hours Party '97)
- Submarine (Rush Hours Party '97)
- Guard (3. miejsce na Intel Outside 4)
- Ptero (4. lub 5. miejsce na Intel Outside 4)
- Killer (nieoficjalnie 1. miejsce na party Lato Ludzików 2002)
- RyTHCerz (1. miejsce na QuaST 2003)
- Dziad się jara (6. miejsce na QuaST 2003)
- Jawis(Jabba Lewis) - kooperacja z Vidolem (1. miejsce na QuaST 2004)
- The Last Atarian (1. miejsce na QuaST 2005)
- In the Atariland (2009) [1]
Inne grafiki:
- Beauty Paradox - zwycięska grafika na jednym z 3-miejskich Sztabów (ok. 2004-5 r.)
- Beavis & Butt-Head - ćwiczenie w GED
- Pinokio - ataroscenowiec - ćwiczenie w Graph2Font
- Woodman - grafika przeznaczona na jakieś gfx-compo, z XLP v1.6
- SAP'em ALL! - projekt obrazka do konwertera plus FAQ dla tego programu