Dracon
From Atariki
Wersja z dnia 10:04, 13 lis 2013 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 08:52, 14 lis 2013 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 81: | Linia 81: | ||
* [[Media:In_the_Atariland.png|In the Atariland]] (2009) [http://atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1261969164&archive=&start_from=&ucat=1&ct=nowinki] | * [[Media:In_the_Atariland.png|In the Atariland]] (2009) [http://atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1261969164&archive=&start_from=&ucat=1&ct=nowinki] | ||
* [[Media:Killer-2-by-dracon.png|Killer 2]] (6. miejsce na Silly Venture 2011) | * [[Media:Killer-2-by-dracon.png|Killer 2]] (6. miejsce na Silly Venture 2011) | ||
- | * [[Media:Czarna_na_urlopie_-_Dracon.png|CZARNA na urlopie]] (dalekie miejsce na SV2k13) | + | * [[Media:Czarna_na_urlopie_-_Dracon.png|CZARNA na urlopie]] (dalekie miejsce na Silly Venture 2013) |
Wersja z dnia 08:52, 14 lis 2013
Michał 'Dracon' Garbaciak. Ur. 29.09.1975. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.
Jeden z czołowych grafików na Atari. Od momentu wygrania na Shadows Party 1994 aktywny na scenie (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). Członek grup Nova, USG oraz Taquart (a także, krótko i dość niespodziewanie, OS). Przez pewien czas był także swaperem. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem GED. Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszanych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego Graph2Font, a także pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu Energy oraz pojedyncze do Serious, Barymag i Mega Magazine #8, a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych tu oraz tam) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego ASMA, wspomógł również serwis Atari-Online, uczestniczył w 24h Compo. Wspierał projekty Atariki oraz Graph2Font. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie Dracon__. Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów THE VOICE #2 oraz CHOSNECK #2. Obecnie /raczej/ nieaktywny.
Odwiedził następujące zloty:
- Atari Stars Party
- Shadows Party 1994
- QuaST (lata 1995-2004)
- Mikołów
- Intel Outside 4
- SillyVenture (w roku 2000, 2010, 2011 i 2013)
- Lato Ludzików (2002 r.)
- Sztab Trójmiasto
- RetroKomp (2012 i 2013 r.)
Wykorzystywane programy:
Koala Microillustrator, XL-Art, RAMbrandt, Kleks, XL-Paint, CIN, Trzmiel, GED, Graph, Plama 256, Graph2Font, itd.
Zainteresowania: sztuka wizualna (w tym rysunek klasyczny), dobra literatura i film, gry komputerowe
Kontakt: m i c k g a r [ małpeczka ] W-u-P-e . Pe-eL
Produkcje, w których brał udział:
- Dracon Gfx Demo (absolutne początki... Rok 1992-93 )
- Guns'n Roses (obrazek)
- Koło Fortuny (AB-Soft) (obrazek tytułowy)
- Dracula Demo (obrazek)
- Saper Demo (obrazek)
- Blob Demo (zabawa z programem do animacji "Film Editor")
- Entrance_of_Dragon (grafika + animacja w jednej z części)
- Out of Time (tło do jednego z efektów)
- Overmind (Dead King), (Face)
- Flipper Demo (tło)
- Ars Mori (tekstury)
- Mental Age (tła podczas gry)
- Really Unreal (tekstury)
- Voice of Silence #2 (logo, obrazek)
- Energy (teksty, logo w n-rze #2)
- Pentagram Zine (obrazki w hires do artykułów, np. taki)
- Ascii Art (obrazek #1) (obrazek #2)
- Serious (#4) (obrazek - tło galerii)
- Abbuc Magazin (tekstury w jednym z intr Heavena oraz obrazek (pt. "Druid") w drugim również autorstwa w/w)
- Jaskiniowiec (obrazek tytułowy)
- Numblines (logo)
- Numen (obrazek tytułowy) (jeden z obrazków w hires) logo, obrazki całoekranowe, niektóre tekstury i postacie
- Droga do Duplandu (obrazek tytułowy)
- Reditus (obrazki, logosy, design)
- Maze (logos)
- 4PAC intro (obrazek do intra nieskończonej gry Heavena)
Wystawione obrazki na gfx-compo to m.in.:
- Fight - wersja wystawiona na party / wersja późniejsza podkolorowana (1. miejsce na Shadows Party 1994)
- The Sun (2. miejsce na QuaST 1995)
- Face2 (1. miejsce na Mikołów Party 1995)
- Knight (3. miejsce na Mikołów Party 1995)
- Cherries (QuaST 1995)
- The Skull (QuaST 1995)
- Castle (QuaST 1995)
- Druid (1. miejsce na QuaST 1996)
- Altar (2. miejsce na QuaST 1996)
- Pragnienie (6. miejsce na QuaST 1996)
- Tunnel (1. miejsce na Rush Hours Party '97)
- Cosmo (Rush Hours Party '97)
- Submarine (Rush Hours Party '97)
- Guard (3. miejsce na Intel Outside 4)
- Ptero (4. lub 5. miejsce na Intel Outside 4)
- Killer (nieoficjalnie 1. miejsce na party Lato Ludzików 2002)
- RyTHCerz (1. miejsce na QuaST 2003)
- Dziad się jara (6. miejsce na QuaST 2003)
- Jawis(Jabba Lewis) - kooperacja z Vidolem (1. miejsce na QuaST 2004)
- The Last Atarian (1. miejsce na QuaST 2005)
- In the Atariland (2009) [1]
- Killer 2 (6. miejsce na Silly Venture 2011)
- CZARNA na urlopie (dalekie miejsce na Silly Venture 2013)
Inne grafiki:
- Beauty Paradox - zwycięska grafika na jednym z 3-miejskich Sztabów (ok. 2004-2005 r.)
- Beavis & Butt-Head - ćwiczenie w GED
- Pinokio - ataroscenowiec - ćwiczenie w Graph2Font
- Woodman - grafika przeznaczona na jakieś gfx-compo, z XLP v1.6
- SAP'em ALL! - projekt obrazka do konwertera plus FAQ dla tego programu
Galerie z twórczością 8-bitową: