Dracon
From Atariki
Wersja z dnia 09:09, 21 lis 2018 Dracon (Dyskusja | wkład) (maj_drajw) ← Previous diff |
Wersja z dnia 12:37, 21 lis 2018 Dracon (Dyskusja | wkład) (gfx + styl) Next diff → |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
Jeden z czołowych [[grafik|grafików]] na Atari. | Jeden z czołowych [[grafik|grafików]] na Atari. | ||
Od momentu wygrania na [[Shadows Party 1994]] był aktywny na [[Scena|scenie]] (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). | Od momentu wygrania na [[Shadows Party 1994]] był aktywny na [[Scena|scenie]] (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). | ||
- | Członek grup [[Nova]], [[USG]] oraz [[Taquart]] (a także, krótko i dość niespodziewanie, [[Odsiecz Sobieskiego|OS]]). Przez pewien czas był także [[swaper]]em. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem [[GED]] (którego później opis zamieścił w magazynie dyskowym. | + | Członek grup [[Nova]], [[USG]] oraz [[Taquart]] (a także, krótko i dość niespodziewanie, [[Odsiecz Sobieskiego|OS]]). Przez pewien czas był także [[swaper]]em. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem [[GED]] (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym). |
- | Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszanych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego [[Graph2Font]], a także pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego [http://g2f.atari8.info/instrukcja_eng.html instrukcji obsługi]. Napisał kilka artykułów do magazynu [[Energy]] oraz pojedyncze do [[Serious]], [[Barymag]] i [[Mega Magazine| Mega Magazine #8]], a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych [http://www.atari.org.pl/wywiady.php tu] oraz [http://atarionline.pl/v01/index.php?ct=wywiady&id=latest&ucat=5&subaction=showfull tam]) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego [[ASMA]], wspomógł również serwis [http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1088789322&archive=&start_from=20&ucat=2&ct=opisy AOL](opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w [[24h Compo]]. | + | Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). |
- | Wspiera(ł) projekty '''Atariki''' oraz '''Graph2Font'''. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie [[Dracon-|'''Dracon__''']]. | + | W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora [[Graph2Font]], a także pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego [http://g2f.atari8.info/instrukcja_eng.html instrukcji obsługi]. Napisał kilka artykułów do magazynu [[Energy]] oraz pojedyncze do [[Serious]], [[Barymag]] i [[Mega Magazine| Mega Magazine #8]], a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych [http://www.atari.org.pl/wywiady.php tu] oraz [http://atarionline.pl/v01/index.php?ct=wywiady&id=latest&ucat=5&subaction=showfull tam]) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego [[ASMA]], wspomógł również serwis [http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1088789322&archive=&start_from=20&ucat=2&ct=opisy AOL] (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w [[24h Compo]]. |
+ | Wspiera(ł) projekty '''[[Atariki]]''' oraz '''Graph2Font'''. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie [[Dracon-|'''Dracon__''']]. | ||
Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów [https://files.scene.org/get:no-http/mags/thevoice/thevoice2.zip THE VOICE #2] oraz [http://www.pouet.net/prod.php?which=11783 CHOSNECK #2]. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i "wydał" kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. [http://ftp.pigwa.net/stuff/media/audio/music_discs/nostalgia-8-bit-remixes/ Nostalgia 8-bit Remixes]. | Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów [https://files.scene.org/get:no-http/mags/thevoice/thevoice2.zip THE VOICE #2] oraz [http://www.pouet.net/prod.php?which=11783 CHOSNECK #2]. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i "wydał" kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. [http://ftp.pigwa.net/stuff/media/audio/music_discs/nostalgia-8-bit-remixes/ Nostalgia 8-bit Remixes]. | ||
Linia 58: | Linia 59: | ||
* [[Numen]] ([[Media:Diablik.jpg|''loader'']]) ([[Media:Drc-NUMEN_title.png|''obrazek tytułowy'']]) ([[Media:Drc-babka.png|''drugi z obrazków w hires'']]) ''logo, obrazki całoekranowe, niektóre tekstury i postacie'' | * [[Numen]] ([[Media:Diablik.jpg|''loader'']]) ([[Media:Drc-NUMEN_title.png|''obrazek tytułowy'']]) ([[Media:Drc-babka.png|''drugi z obrazków w hires'']]) ''logo, obrazki całoekranowe, niektóre tekstury i postacie'' | ||
* [[Droga do Duplandu]] ([[Media:Drc-Droga_Do_Duplandu.png|''obrazek tytułowy'']]) | * [[Droga do Duplandu]] ([[Media:Drc-Droga_Do_Duplandu.png|''obrazek tytułowy'']]) | ||
- | * [[Reditus]] ''(obrazki np. [[Media:Reditus-title_atari_dracon.png|tytułowy]], logosy, design)'' | + | * [[Reditus]] ''(obrazki np. [[Media:Reditus-title_atari_dracon.png|tytułowy]], [[Media:Dracon-knight_frm_reditus.png|inny], logosy, design)'' |
* [[Maze]] ''([[Media:maze-logo.gif|logos]])'' | * [[Maze]] ''([[Media:maze-logo.gif|logos]])'' | ||
- | * 4PAC intro ''([[Media:4pac_intro.png|obrazek do intra nieskończonej gry Heavena]])'' | + | * 4PAC intro ''([[Media:4pac_intro.png|obrazek do intra nieukończonej gry Heavena]])'' |
Linia 82: | Linia 83: | ||
* [[Media:Dracon-RyTHCerz_.png|RyTHCerz]] (1. miejsce na [[QuaST 2003]]) | * [[Media:Dracon-RyTHCerz_.png|RyTHCerz]] (1. miejsce na [[QuaST 2003]]) | ||
* [[Media:Dracon-dziad sie jara.png|Dziad się jara]] (6. miejsce na QuaST 2003) | * [[Media:Dracon-dziad sie jara.png|Dziad się jara]] (6. miejsce na QuaST 2003) | ||
- | * [[Media:Jawis.gif|Jawis]](''Jabba Lewis'') - kooperacja z [[Vidol|Vidolem]] (1. miejsce na [[QuaST 2004]]) | + | * [[Media:Jawis.gif|Jawis]](''Jabba LewiS'') - kooperacja z [[Vidol|Vidolem]] (1. miejsce na [[QuaST 2004]]) |
* [[Media:THE_LAST_ATARIAN_g2f.gif|The Last Atarian]] (1. miejsce na [[QuaST 2005]]) | * [[Media:THE_LAST_ATARIAN_g2f.gif|The Last Atarian]] (1. miejsce na [[QuaST 2005]]) | ||
* [[Media:In_the_Atariland.png|In the Atariland]] (2009) [http://atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1261969164&archive=&start_from=&ucat=1&ct=nowinki] | * [[Media:In_the_Atariland.png|In the Atariland]] (2009) [http://atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1261969164&archive=&start_from=&ucat=1&ct=nowinki] |
Wersja z dnia 12:37, 21 lis 2018
Michał 'Dracon' Garbaciak. Ur. 29.09.1975. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.
Jeden z czołowych grafików na Atari. Od momentu wygrania na Shadows Party 1994 był aktywny na scenie (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). Członek grup Nova, USG oraz Taquart (a także, krótko i dość niespodziewanie, OS). Przez pewien czas był także swaperem. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem GED (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora Graph2Font, a także pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu Energy oraz pojedyncze do Serious, Barymag i Mega Magazine #8, a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych tu oraz tam) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego ASMA, wspomógł również serwis AOL (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w 24h Compo. Wspiera(ł) projekty Atariki oraz Graph2Font. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie Dracon__. Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów THE VOICE #2 oraz CHOSNECK #2. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i "wydał" kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. Nostalgia 8-bit Remixes.
Odwiedził następujące zloty:
- Atari Stars Party (1990 r.)
- Shadows Party 1994
- QuaST (lata 1995-2004)
- Mikołów
- Intel Outside 4
- SillyVenture (2000, 2010, 2011, 2013 i 2018 r.)
- Lato Ludzików (2002 r.)
- Sztab Trójmiasto
- RetroKomp (2012 i 2013 r.)
- Sztab_Oksywie (sierpień 2015 r.)
Wykorzystywane programy:
Koala Microillustrator, XL-Art, RAMbrandt, Kleks, XL-Paint, CIN, Trzmiel, GED, Graph, Plama 256, Graph2Font, itd.
Zainteresowania: sztuka wizualna (w tym rysunek klasyczny), dobra literatura i film, gry komputerowe
Kontakt: m i c k g a r [ małpeczka ] W-u-P-e . Pe-eL
Produkcje, w których brał udział:
- Dracon Gfx Demo (absolutne początki... Rok 1992-93) /video/
- Guns'n Roses (obrazek) /video/
- Koło Fortuny (AB-Soft) (obrazek tytułowy)
- Dracula Demo (obrazek)
- Saper Demo (obrazek)
- Blob Demo (zabawa z programem do animacji "Film Editor")
- Entrance_of_Dragon (grafika + animacja w jednej z części)
- Out of Time (tło do jednego z efektów)
- Overmind (Dead King), (Face)
- Flipper Demo (tło)
- Ars Mori (tekstury)
- Mental Age (tła podczas gry)
- Really Unreal (tekstury)
- Voice of Silence #2 (logo, obrazek)
- Energy (teksty, logo w n-rze #2)
- Pentagram Zine (obrazki w hires do artykułów, np. taki)
- Ascii Art (obrazek #1) (obrazek #2)
- Serious (#4) (obrazek - tło galerii)
- Abbuc Magazin (tekstury w jednym z intr Heavena oraz obrazek (pt. "Druid") w drugim również autorstwa w/w)
- Jaskiniowiec (obrazek tytułowy)
- Numblines (logo)
- Numen (loader) (obrazek tytułowy) (drugi z obrazków w hires) logo, obrazki całoekranowe, niektóre tekstury i postacie
- Droga do Duplandu (obrazek tytułowy)
- Reditus (obrazki np. tytułowy, [[Media:Dracon-knight_frm_reditus.png|inny], logosy, design)
- Maze (logos)
- 4PAC intro (obrazek do intra nieukończonej gry Heavena)
Wystawione obrazki na gfx-compo to m.in.:
- Fight - wersja wystawiona na party / wersja późniejsza podkolorowana (1. miejsce na Shadows Party 1994)
- The Sun (2. miejsce na QuaST 1995)
- Face2 (1. miejsce na Mikołów Party 1995)
- Knight (3. miejsce na Mikołów Party 1995)
- Cherries (QuaST 1995)
- The Skull (QuaST 1995)
- Castle (QuaST 1995)
- Druid (1. miejsce na QuaST 1996)
- Altar (2. miejsce na QuaST 1996)
- Pragnienie (6. miejsce na QuaST 1996)
- Tunnel (1. miejsce na Rush Hours Party '97)
- Cosmo (Rush Hours Party '97)
- Submarine (??? miejsce Rush Hours Party '97)
- Guard (3. miejsce na Intel Outside 4)
- Ptero (4. lub 5. miejsce na Intel Outside 4)
- Killer (nieoficjalnie 1. miejsce na party Lato Ludzików 2002)
- RyTHCerz (1. miejsce na QuaST 2003)
- Dziad się jara (6. miejsce na QuaST 2003)
- Jawis(Jabba LewiS) - kooperacja z Vidolem (1. miejsce na QuaST 2004)
- The Last Atarian (1. miejsce na QuaST 2005)
- In the Atariland (2009) [1]
- Killer 2 (6. miejsce na Silly Venture 2011)
- CZARNA na urlopie (16. miejsce w gfx-compo A8 Silly Venture 2013)
Inne grafiki:
- Beauty Paradox - zwycięska grafika na jednym z 3-miejskich Sztabów (ok. 2004-2005 r.)
- Beavis & Butt-Head - ćwiczenie w GED
- Pinokio - ataroscenowiec - ćwiczenie w Graph2Font
- Woodman - grafika przeznaczona na jakieś gfx-compo, z XLP v1.6
- SAP'em ALL! - projekt obrazka do konwertera plus FAQ dla tego programu
- My Drive - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku)
Galerie z twórczością 8-bitową: