Dracon

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 21:24, 22 sie 2022
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 21:26, 22 sie 2022
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 113: Linia 113:
[http://tomseditor.com/gallery/browse?platform=&format=&author=Dracon&year=&sort=&nsfw=&lang=en TOMSEDITOR] [http://tomseditor.com/gallery/browse?platform=&format=&author=Dracon&year=&sort=&nsfw=&lang=en TOMSEDITOR]
-[[Kategoria: Ludzie]]+[[Kategoria:Ludzie]]
-[[Kategoria: Członkowie grupy Taquart]]+[[Kategoria:Członkowie grupy Taquart]]
-[[Kategoria: Pochodzący z Gdańska]]+[[Kategoria:Pochodzący z Gdańska]]

Wersja z dnia 21:26, 22 sie 2022

Grafika:Dracon quast 2004.jpg

Michał 'Dracon' Garbaciak. Rocznik siedemdziesiąty piąty. Żonaty. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.

Jeden z czołowych grafików na Atari. Od momentu wygrania na Shadows Party 1994 był aktywny na scenie (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). Członek grup Nova, USG oraz Taquart (a także, krótko i dość niespodziewanie, OS). Przez pewien czas był także swaperem. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem GED (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora Graph2Font, a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu Energy oraz pojedyncze do Serious, Barymag i Mega Magazine #8, a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych tu oraz tam) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego ASMA, wspomógł również serwis AOL (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w 24h Compo. Wspiera(ł) projekty Atariki oraz Graph2Font. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie Dracon__. Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów THE VOICE #2 oraz CHOSNECK #2. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i wypuścił nieoficjalną kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. Nostalgia: 8-bit Remixes. Obecnie nieaktywny.


Spis treści

Odwiedzone zloty


Wykorzystywane programy

Koala Microillustrator, XL-Art, RAMbrandt, Kleks, XL-Paint, CIN, Trzmiel, GED, Graph, Plama 256, Graph2Font, itd.

Konfiguracja sprzętowa

  • Atari 65XE z 256 kB RAM (TOMS), Tight-Freezer, Stereo, Tight-Tools-Packed
  • Atari 65XE z 1MB RAM, Covox
  • Stacja dysków CA-2001 z rozszerzeniem Tygrys-Turbo
  • Sio2SD

Inne

Zainteresowania: sztuka wizualna (w tym rysunek klasyczny), dobra literatura i film, gry komputerowe

Kontakt: mickgar [<małpeczka>] wp.pl

Produkcje, w których brał udział


Wystawione obrazki na gfx-compo


Inne prace

  • Beauty Paradox - zwycięska grafika na jednym z 3-miejskich Sztabów (ok. 2004-2005 r.)
  • Beavis & Butt-Head - ćwiczenie w GED
  • Pinokio - ataroscenowiec - ćwiczenie w Graph2Font
  • Woodman - grafika przeznaczona na jakieś gfx-compo, z XLPaint v1.6
  • SAP'em ALL! - projekt obrazka do konwertera plus FAQ dla tego programu
  • My Drive - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku)
  • Mapa Atarosceny - poglądowa mapa polskiej sceny atarowej w jej rozkwicie (1995-1996 r.)
  • "Nice Speeches" para-demo upamiętniające gdańskie nieformalne i kameralne spotkania atarowców ("kod", grafika, pakowanie sampli w SFDN Packer, itp.)
  • Smok (grafika miała iść do jakiegoś dema Heavena jako animacja, ale trafiła też do manuala Graph2Font)


Galerie z twórczością 8-bitową

A.D.D.A.
ARTCITY
DEMOZOO
TOMSEDITOR

Personal tools