Dracon
From Atariki
Wersja z dnia 10:25, 6 lut 2019 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 12:33, 6 lut 2019 Dracon (Dyskusja | wkład) (użycie SFDN-u :)) Next diff → |
||
Linia 98: | Linia 98: | ||
* [[Media:My_drive.png|My Drive]] - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku) | * [[Media:My_drive.png|My Drive]] - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku) | ||
* [[Media:Main_groups1996.gif|Mapa Atarosceny]] - poglądowa mapa polskiej sceny atarowej w jej rozkwicie (1995-1996 r.) | * [[Media:Main_groups1996.gif|Mapa Atarosceny]] - poglądowa mapa polskiej sceny atarowej w jej rozkwicie (1995-1996 r.) | ||
- | * [http://atarionline.pl/demoscena/N/Nice%20Speeches.atr "Nice Speeches"] para-demo upamiętniające gdańskie nieformalne i kameralne spotkania atarowców ("kod", grafika, pakowanie) | + | * [http://atarionline.pl/demoscena/N/Nice%20Speeches.atr "Nice Speeches"] para-demo upamiętniające gdańskie nieformalne i kameralne spotkania atarowców ("kod", grafika, pakowanie sampli w SFDN Packer) |
Wersja z dnia 12:33, 6 lut 2019
Michał 'Dracon' Garbaciak. Rocznik siedemdziesiąty piąty. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.
Jeden z czołowych grafików na Atari. Od momentu wygrania na Shadows Party 1994 był aktywny na scenie (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). Członek grup Nova, USG oraz Taquart (a także, krótko i dość niespodziewanie, OS). Przez pewien czas był także swaperem. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem GED (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora Graph2Font, a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu Energy oraz pojedyncze do Serious, Barymag i Mega Magazine #8, a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych tu oraz tam) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego ASMA, wspomógł również serwis AOL (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w 24h Compo. Wspiera(ł) projekty Atariki oraz Graph2Font. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie Dracon__. Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów THE VOICE #2 oraz CHOSNECK #2. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i wypuścił nieoficjalną kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. Nostalgia 8-bit Remixes.
Odwiedził następujące zloty:
- Atari Stars Party (1990 r.)
- Shadows Party 1994
- QuaST (lata 1995-2004)
- Mikołów
- Intel Outside 4
- SillyVenture (2000, 2010, 2011, 2013 i 2018 r.)
- Lato Ludzików (2002 r.)
- Sztab Trójmiasto
- RetroKomp (2012 i 2013 r.)
- Sztab_Oksywie (sierpień 2015 r.)
Wykorzystywane programy:
Koala Microillustrator, XL-Art, RAMbrandt, Kleks, XL-Paint, CIN, Trzmiel, GED, Graph, Plama 256, Graph2Font, itd.
Zainteresowania: sztuka wizualna (w tym rysunek klasyczny), dobra literatura i film, gry komputerowe
Kontakt: mickgar [<małpeczka>] wp.pl
Produkcje, w których brał udział:
- Dracon Gfx Demo (absolutne początki... Rok 1992-93) /video/
- Guns'n Roses (obrazek) /video/
- Koło Fortuny (AB-Soft) (obrazek tytułowy)
- Dracula Demo (obrazek)
- Saper Demo (obrazek)
- Blob Demo (zabawa z programem do animacji "Film Editor") /video/
- Entrance_of_Dragon (grafika + animacja w jednej z części)
- Out of Time (tło do jednego z efektów)
- Overmind (Dead King), (Face)
- Flipper Demo (tło)
- Ars Mori (tekstury)
- Mental Age (tła podczas gry)
- Really Unreal (tekstury)
- Voice of Silence #2 (logo, obrazek)
- Energy (teksty, logo w numerze #2)
- Pentagram Zine (obrazki w hires do artykułów, np. taki)
- Ascii Art (obrazek #1) (obrazek #2)
- Serious (#4) (obrazek - tło galerii)
- Abbuc Magazin (tekstury w jednym z intr Heavena oraz obrazek (pt. "Druid") w drugim również autorstwa w/w)
- Jaskiniowiec (obrazek tytułowy)
- Numblines (logo)
- Numen (loader) (obrazek tytułowy) (drugi z obrazków w hires) logo, obrazki całoekranowe, niektóre tekstury i postacie
- Droga do Duplandu (obrazek tytułowy)
- Reditus (obrazki np. tytułowy, inny, logosy, design)
- Maze (logos)
- 4PAC intro (obrazek do intra nieukończonej gry Heavena)
Wystawione obrazki na gfx-compo to m.in.:
- Fight - wersja wystawiona na party / wersja późniejsza podkolorowana (1. miejsce na Shadows Party 1994) inspiracja
- The Sun (2. miejsce na QuaST 1995)
- Face2 (1. miejsce na Mikołów Party 1995)
- Knight (3. miejsce na Mikołów Party 1995)
- Cherries (QuaST 1995)
- The Skull (QuaST 1995)
- Castle (QuaST 1995)
- Druid (1. miejsce na QuaST 1996)
- Altar (2. miejsce na QuaST 1996)
- Pragnienie (6. miejsce na QuaST 1996)
- Tunnel (1. miejsce na Rush Hours Party '97)
- Cosmo (Rush Hours Party '97)
- Submarine (??? miejsce Rush Hours Party '97)
- Guard (3. miejsce na Intel Outside 4)
- Ptero (4. lub 5. miejsce na Intel Outside 4)
- Killer (nieoficjalnie 1. miejsce na party Lato Ludzików 2002)
- RyTHCerz (1. miejsce na QuaST 2003)
- Dziad się jara (6. miejsce na QuaST 2003)
- Jawis(Jabba LewiS) - kooperacja z Vidolem (1. miejsce na QuaST 2004)
- The Last Atarian (1. miejsce na QuaST 2005)
- In the Atariland (2009) [1]
- Killer 2 (6. miejsce na Silly Venture 2011)
- CZARNA na urlopie (16. miejsce w gfx-compo A8 Silly Venture 2013)
Inne rzeczy:
- Beauty Paradox - zwycięska grafika na jednym z 3-miejskich Sztabów (ok. 2004-2005 r.)
- Beavis & Butt-Head - ćwiczenie w GED
- Pinokio - ataroscenowiec - ćwiczenie w Graph2Font
- Woodman - grafika przeznaczona na jakieś gfx-compo, z XLP v1.6
- SAP'em ALL! - projekt obrazka do konwertera plus FAQ dla tego programu
- My Drive - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku)
- Mapa Atarosceny - poglądowa mapa polskiej sceny atarowej w jej rozkwicie (1995-1996 r.)
- "Nice Speeches" para-demo upamiętniające gdańskie nieformalne i kameralne spotkania atarowców ("kod", grafika, pakowanie sampli w SFDN Packer)
Galerie z twórczością 8-bitową: