Biblioteczka kodera Atari XL/XE
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 16:39, 27 lip 2008 Bob er (Dyskusja | wkład) (dodana sekcja 'grafika') ← Previous diff |
Wersja z dnia 09:50, 2 wrz 2008 KMK (Dyskusja | wkład) (mała reorganizacja) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Biblioteczka, czyli przydatne procedury i fragmenty kodu. | Biblioteczka, czyli przydatne procedury i fragmenty kodu. | ||
- | ==CPU== | + | ==System== |
+ | === CPU === | ||
* [[Programowanie: Jak stwierdzić typ procesora|Jak stwierdzić typ procesora]] | * [[Programowanie: Jak stwierdzić typ procesora|Jak stwierdzić typ procesora]] | ||
* [[Programowanie: Jak stwierdzić, w jakim trybie jest 65C816|Jak stwierdzić, w jakim trybie jest 65C816]] | * [[Programowanie: Jak stwierdzić, w jakim trybie jest 65C816|Jak stwierdzić, w jakim trybie jest 65C816]] | ||
- | ==Konwersja liczb== | + | ===I/O=== |
- | + | ||
- | * [[Programowanie: Konwersja liczby binarnej na cyfrę hex|Konwersja liczby binarnej na cyfrę hex]] | + | |
- | + | ||
- | ==Obliczenia stałoprzecinkowe== | + | |
- | + | ||
- | * [[Programowanie: Dzielenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym|Dzielenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym]] | + | |
- | * [[Programowanie: Mnożenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym|Mnożenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym]] | + | |
- | * [[Odejmowanie od (2 do X)-1]] | + | |
- | + | ||
- | ==I/O== | + | |
* [[Programowanie: Jak wyszukać pierwszy wolny IOCB|Jak wyszukać pierwszy wolny IOCB]] | * [[Programowanie: Jak wyszukać pierwszy wolny IOCB|Jak wyszukać pierwszy wolny IOCB]] | ||
* [[Programowanie: Odczyt rekordu z edytora|Odczyt rekordu z edytora (INPUT)]] | * [[Programowanie: Odczyt rekordu z edytora|Odczyt rekordu z edytora (INPUT)]] | ||
* [[Programowanie: Odczyt znaku z klawiatury|Odczyt znaku z klawiatury (GET)]] | * [[Programowanie: Odczyt znaku z klawiatury|Odczyt znaku z klawiatury (GET)]] | ||
- | * [[Programowanie: Zapis ciągu znaków na ekran|Zapis ciągu znaków na ekran (PRINT)]] | ||
* [[Programowanie: Zapis znaku na ekran|Zapis znaku na ekran (PUT)]] | * [[Programowanie: Zapis znaku na ekran|Zapis znaku na ekran (PUT)]] | ||
+ | * [[Programowanie: Zapis ciągu znaków na ekran|Zapis ciągu znaków na ekran (PRINT)]] | ||
* [[Programowanie: Otwarcie ekranu w trybie graficznym|Otwarcie ekranu w trybie graficznym]] | * [[Programowanie: Otwarcie ekranu w trybie graficznym|Otwarcie ekranu w trybie graficznym]] | ||
* [[Programowanie: Otwarcie ekranu w trybie GRAPHICS 0|Otwarcie ekranu w trybie GRAPHICS 0]] | * [[Programowanie: Otwarcie ekranu w trybie GRAPHICS 0|Otwarcie ekranu w trybie GRAPHICS 0]] | ||
- | ==SpartaDOS X== | + | ===SpartaDOS X=== |
* [[Programowanie: Jak stwierdzić obecność SpartaDOS X oraz jego konfigurację pamięci | Jak stwierdzić obecność SpartaDOS X oraz jego konfigurację pamięci]] | * [[Programowanie: Jak stwierdzić obecność SpartaDOS X oraz jego konfigurację pamięci | Jak stwierdzić obecność SpartaDOS X oraz jego konfigurację pamięci]] | ||
+ | |||
+ | ==Obliczenia stałoprzecinkowe== | ||
+ | |||
+ | === Ośmiobitowe == | ||
+ | |||
+ | * [[Programowanie: Konwersja liczby binarnej na cyfrę hex|Konwersja liczby binarnej na cyfrę hex]] | ||
+ | * [[Odejmowanie od (2 do X)-1]] | ||
+ | |||
+ | === Szesnastobitowe == | ||
+ | * [[Programowanie: Dzielenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym|Dzielenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym]] | ||
+ | * [[Programowanie: Mnożenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym|Mnożenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym]] | ||
+ | |||
+ | == Grafika == | ||
+ | |||
+ | * [[Programowanie: Plot w Graphics 0]] | ||
+ | * [[Programowanie: Definiowanie niestandardowych trybów graficznych | Definiowanie niestandardowych trybów graficznych]] | ||
+ | * [[Programowanie: Konwersja kolorowej grafiki z układu 6845| Konwersja kolorowej grafiki z układu 6845]] | ||
==Techniki przyspieszania kodu== | ==Techniki przyspieszania kodu== | ||
Linia 47: | Linia 55: | ||
* [[Programowanie: Jak wyłączyć ROM systemu|Jak wyłączyć ROM systemu]] | * [[Programowanie: Jak wyłączyć ROM systemu|Jak wyłączyć ROM systemu]] | ||
* [[Programowanie: Dekompresja danych w formacie DEFLATE | Dekompresja danych w formacie DEFLATE]] | * [[Programowanie: Dekompresja danych w formacie DEFLATE | Dekompresja danych w formacie DEFLATE]] | ||
- | * [[Programowanie: Definiowanie niestandardowych trybów graficznych | Definiowanie niestandardowych trybów graficznych]] | ||
- | * [[Programowanie: Konwersja kolorowej grafiki z układu 6845| Konwersja kolorowej grafiki z układu 6845]] | ||
* [[Programowanie: Zapis na ekran w różnych systemach liczbowych| Zapis na ekran w różnych systemach liczbowych]] | * [[Programowanie: Zapis na ekran w różnych systemach liczbowych| Zapis na ekran w różnych systemach liczbowych]] | ||
Linia 54: | Linia 60: | ||
* [[Programowanie stacji LDW Super 2000 i CA-2001]] | * [[Programowanie stacji LDW Super 2000 i CA-2001]] | ||
- | |||
- | == Grafika == | ||
- | |||
- | * [[Programowanie: Plot w Graphics 0]] | ||
[[Kategoria:Menu Główne]] | [[Kategoria:Menu Główne]] | ||
[[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] |
Wersja z dnia 09:50, 2 wrz 2008
Biblioteczka, czyli przydatne procedury i fragmenty kodu.
Spis treści |
System
CPU
I/O
- Jak wyszukać pierwszy wolny IOCB
- Odczyt rekordu z edytora (INPUT)
- Odczyt znaku z klawiatury (GET)
- Zapis znaku na ekran (PUT)
- Zapis ciągu znaków na ekran (PRINT)
- Otwarcie ekranu w trybie graficznym
- Otwarcie ekranu w trybie GRAPHICS 0
SpartaDOS X
Obliczenia stałoprzecinkowe
= Ośmiobitowe
= Szesnastobitowe
Grafika
- Programowanie: Plot w Graphics 0
- Definiowanie niestandardowych trybów graficznych
- Konwersja kolorowej grafiki z układu 6845
Techniki przyspieszania kodu
Techniki skracania kodu
- Obliczanie adresu danych dla podprogramów
- Ujemne indeksowanie
- Ustawianie i kasowanie znaczników
- Użycie rozkazu BIT jako wielobajtowego NOP-a
- Zapętlanie operacji wielobajtowych
Inne
- Jak wyłączyć ROM systemu
- Dekompresja danych w formacie DEFLATE
- Zapis na ekran w różnych systemach liczbowych