Dracon

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 07:40, 30 sie 2022
Dracon (Dyskusja | wkład)
(Wywiady - uporządkowanie)
← Previous diff
Wersja z dnia 07:47, 30 sie 2022
Dracon (Dyskusja | wkład)
(dalsza próba uporządkowania...)
Next diff →
Linia 3: Linia 3:
Michał 'Dracon' Garbaciak. Rocznik siedemdziesiąty piąty. Żonaty. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku. Michał 'Dracon' Garbaciak. Rocznik siedemdziesiąty piąty. Żonaty. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.
-Jeden z czołowych [[grafik|grafików]] na Atari. +Jeden z czołowych [[grafik|grafików]] na Atari. Zaczynał w 1993 roku, od wypuszczenia (mieszanej) kolekcji graficznej "GFX DEMO #1" oraz dema "Guns'n Roses". Z [[Grey]]em na krótko założył grupę "MGD", która szybko się zamknęła (po 1 demku).
-Od momentu wygrania na [[Shadows Party 1994]] był aktywny na [[Scena|scenie]] (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). +Od momentu wygrania na [[Shadows Party 1994]] zauważony na [[ataroscena|ataroscenie]].
Członek grup [[Nova]], [[USG]] oraz [[Taquart]] (a także, krótko i dość niespodziewanie, [[Odsiecz Sobieskiego|OS]]). Przez pewien czas był także [[swaper]]em. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem [[GED]] (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym). Członek grup [[Nova]], [[USG]] oraz [[Taquart]] (a także, krótko i dość niespodziewanie, [[Odsiecz Sobieskiego|OS]]). Przez pewien czas był także [[swaper]]em. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem [[GED]] (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym).
Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.).
Linia 26: Linia 26:
== Wykorzystywane programy == == Wykorzystywane programy ==
-[[Koala Microillustrator]], [[XL-Art]], [[RAMbrandt]], Kleks, XL-Paint, [[CIN (program)|CIN]], [[Trzmiel]], GED, [[Graph]], Plama 256, Graph2Font, itd.+[[Koala Microillustrator]], [[XL-Art]], [[RAMbrandt]], Kleks, XL-Paint, [[CIN (program)|CIN]], [[Trzmiel]], GED, [[Graph]], [[Plama 256]], Graph2Font, itd.
== Konfiguracja sprzętowa == == Konfiguracja sprzętowa ==
Linia 37: Linia 37:
Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów [https://files.scene.org/get:no-http/mags/thevoice/thevoice2.zip THE VOICE #2] oraz [http://www.pouet.net/prod.php?which=11783 CHOSNECK #2]. Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów [https://files.scene.org/get:no-http/mags/thevoice/thevoice2.zip THE VOICE #2] oraz [http://www.pouet.net/prod.php?which=11783 CHOSNECK #2].
-Sam z kolei przeprowadził wywiady dla portali [[Atari-Area]] i [[Atari Online]] z:+Sam z kolei przeprowadził wywiady dla portali [[Atari Area]] i [[AtariOnline]] z:
-* [http://www.atari.org.pl/wywiad/adam-gilmore/3 [Adamem Gilmore|Adam Gilmore] ]+* [http://www.atari.org.pl/wywiad/adam-gilmore/3 Adamem Gilmore]
-* [https://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1575243037&archive=&start_from=0&ucat=1,5&ct=wywiady [[Frankenstein]]em]+* [https://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1575243037&archive=&start_from=0&ucat=1,5&ct=wywiady Frankensteinem]
-* [https://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1487543769&archive=&start_from=0&ucat=1,5&ct=wywiady [[Arctus]]em]+* [https://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1487543769&archive=&start_from=0&ucat=1,5&ct=wywiady Arctusem]
-* [https://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1333049794&archive=&start_from=0&ucat=5&ct=wywiady [[Tabu]]]+* [https://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1333049794&archive=&start_from=0&ucat=5&ct=wywiady Tabu]
- +
== Inne == == Inne ==

Wersja z dnia 07:47, 30 sie 2022

Grafika:Dracon quast 2004.jpg

Michał 'Dracon' Garbaciak. Rocznik siedemdziesiąty piąty. Żonaty. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.

Jeden z czołowych grafików na Atari. Zaczynał w 1993 roku, od wypuszczenia (mieszanej) kolekcji graficznej "GFX DEMO #1" oraz dema "Guns'n Roses". Z Greyem na krótko założył grupę "MGD", która szybko się zamknęła (po 1 demku). Od momentu wygrania na Shadows Party 1994 zauważony na ataroscenie. Członek grup Nova, USG oraz Taquart (a także, krótko i dość niespodziewanie, OS). Przez pewien czas był także swaperem. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem GED (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora Graph2Font, a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu Energy oraz pojedyncze do Serious, Barymag, Pentagram Zine oraz Mega Magazine #8. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego ASMA, wspomógł również serwis AOL (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w 24h Compo. Wspiera(ł) projekty Atariki oraz Graph2Font. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie Dracon__. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i wypuścił nieoficjalną kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. Nostalgia: 8-bit Remixes. Obecnie nieaktywny.


Spis treści

Odwiedzone zloty


Wykorzystywane programy

Koala Microillustrator, XL-Art, RAMbrandt, Kleks, XL-Paint, CIN, Trzmiel, GED, Graph, Plama 256, Graph2Font, itd.

Konfiguracja sprzętowa

Wywiady

Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów THE VOICE #2 oraz CHOSNECK #2.

Sam z kolei przeprowadził wywiady dla portali Atari Area i AtariOnline z:

Inne

Zainteresowania: sztuka wizualna (w tym rysunek klasyczny), dobra literatura i film, gry komputerowe

Kontakt: mickgar [<małpeczka>] wp.pl

Produkcje, w których brał udział


Wystawione obrazki na gfx-compo


Inne prace

  • Beauty Paradox - zwycięska grafika na jednym z 3-miejskich Sztabów (ok. 2004-2005 r.)
  • Beavis & Butt-Head - ćwiczenie w GED
  • Pinokio - ataroscenowiec - ćwiczenie w Graph2Font
  • Woodman - grafika przeznaczona na jakieś gfx-compo, z XLPaint v1.6
  • SAP'em ALL! - projekt obrazka do konwertera plus FAQ dla tego programu
  • My Drive - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku)
  • Mapa Atarosceny - poglądowa mapa polskiej sceny atarowej w jej rozkwicie (1995-1996 r.)
  • "Nice Speeches" para-demo upamiętniające gdańskie nieformalne i kameralne spotkania atarowców ("kod", grafika, pakowanie sampli w SFDN Packer, itp.)
  • Smok (grafika miała iść do jakiegoś dema Heavena jako animacja, ale trafiła też do manuala Graph2Font)


Galerie z twórczością 8-bitową

A.D.D.A.
ARTCITY
DEMOZOO
TOMSEDITOR

Personal tools