Dracon
From Atariki
Michał 'Dracon' Garbaciak. Rocznik siedemdziesiąty piąty. Żonaty. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.
Jeden z czołowych grafików na Atari. Atari dostał w 1990 roku. Zaczynał w 1993 roku, od wypuszczenia (mieszanej) kolekcji graficznej "GFX DEMO #1" oraz dema "Guns'n Roses". Z Greyem na krótko założył grupę "MGD", która szybko się zamknęła (po jednym demku). Od momentu wygrania w gfx-compo na Shadows Party 1994 zauważony na ataroscenie. Członek grup Nova, USG oraz Taquart (a także, krótko i dość niespodziewanie, OS). Od połowy lat 90. XX w. do prawie końca wieku był także w nieformalnej grupie atarowców z Wybrzeża pod nazwą "4-TET". Przez pewien czas był także swaperem. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem GED (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym (dwie części)). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora Graph2Font, a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu Energy oraz pojedyncze do Serious, Barymag, Pentagram Zine oraz Mega Magazine #8. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego ASMA, wspomógł również serwis AOL (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w 24h Compo. Wspiera(ł) projekty Atariki oraz Graph2Font. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie Dracon__. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i wypuścił nieoficjalną kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. Nostalgia: 8-bit Remixes. Obecnie nieaktywny.
Spis treści |
Odwiedzone zloty
- Atari Stars Party (1990 r.)
- Shadows Party 1994
- QuaST (lata 1995-2004)
- Mikołów
- Intel Outside 4
- SillyVenture (2000, 2010, 2011, 2013 i 2018 r.)
- Lato Ludzików (2002 r.)
- Sztab Trójmiasto
- RetroKomp (2012 i 2013 r.)
- Sztab_Oksywie (sierpień 2015 r.)
Wykorzystywane programy
Koala Microillustrator, XL-Art, RAMbrandt, Kleks, XL-Paint, CIN, Trzmiel, GED, Graph, Plama 256, Graph2Font, itd.
Konfiguracja sprzętowa
- Atari 65XE z 256 kB RAM (TOMS), Tight Freezer, Stereo, Tight Tools Packed
- Atari 65XE z 1MB RAM, Covox
- Stacja dysków CA-2001 z rozszerzeniem Tygrys Turbo
- Sio2SD
Wywiady
Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów THE VOICE #2 oraz CHOSNECK #2.
Sam z kolei przeprowadził wywiady dla portali Atari Area i AtariOnline z:
- Ivanem Mackinstoshem
- Adamem Gilmore
- Stevenem Gossem
- Magnusem
- Frankensteinem
- Arctusem
- Tabu
- Pawłem Mikołajczakiem
Inne
Zainteresowania: sztuka wizualna (w tym rysunek klasyczny), dobra literatura i film, gry komputerowe
Kontakt: mickgar [<małpeczka>] wp.pl
Produkcje, w których brał udział
- Dracon Gfx Demo (absolutne początki... Rok 1992-93) /video/
- Guns'n Roses (obrazek) /video/
- Koło Fortuny (AB-Soft) (obrazek tytułowy)
- Dracula Demo (obrazek)
- Saper Demo (obrazek)
- Blob Demo (zabawa z programem do animacji "Film Editor") /video/
- Entrance_of_Dragon (grafika + animacja w jednej z części - "fuckol gfx")
- Out of Time (tło do jednego z efektów)
- Overmind (Dead King), (Face)
- Flipper Demo (tło)
- Ars Mori (tekstury na kostce)
- Mental Age (tła podczas gry)
- Really Unreal (tekstury)
- Voice of Silence #2 (logo, obrazek)
- Energy (teksty, logo w numerze #2)
- Pentagram Zine (obrazki w hires do artykułów, np. taki)
- Ascii Art (obrazek #1) (obrazek #2)
- Serious (#4) (obrazek - tło galerii)
- Abbuc Magazin (tekstury w jednym z intr Heavena oraz obrazek (pt. "Druid") w drugim również autorstwa w/w)
- Jaskiniowiec (obrazek tytułowy)
- Numblines (logo)
- Numen (loader) (obrazek tytułowy) (drugi z obrazków w hires) logo, obrazki całoekranowe, niektóre tekstury i postacie
- Droga do Duplandu (obrazek tytułowy)
- Reditus (obrazki np. tytułowy, inny, logosy, design)
- Maze (logos)
- 4PAC intro (obrazek do intra nieukończonej gry Heavena)
Wystawione obrazki na gfx-compo
- Fight - wersja wystawiona na party / wersja późniejsza podkolorowana (1. miejsce na Shadows Party 1994) inspiracja
- The Sun (2. miejsce na QuaST 1995)
- Face2 (1. miejsce na Mikołów Party 1995)
- Knight (3. miejsce na Mikołów Party 1995)
- Cherries (QuaST 1995)
- The Skull (QuaST 1995)
- Castle (QuaST 1995)
- Druid (1. miejsce na QuaST 1996)
- Altar (2. miejsce na QuaST 1996)
- Pragnienie (6. miejsce na QuaST 1996)
- Tunnel (1. miejsce na Rush Hours Party '97)
- Cosmo (Rush Hours Party '97)
- Submarine (??? miejsce Rush Hours Party '97)
- Woodman (3. miejsce na QuaST 1998 Multi-party]]
- Guard (3. miejsce na Intel Outside 4)
- Ptero (4. lub 5. miejsce na Intel Outside 4)
- Killer (nieoficjalnie 1. miejsce na party Lato Ludzików 2002)
- RyTHCerz (1. miejsce na QuaST 2003)
- Dziad się jara (6. miejsce na QuaST 2003)
- Jawis(Jabba LewiS) - kooperacja z Vidolem (1. miejsce na QuaST 2004)
- The Last Atarian (1. miejsce na QuaST 2005)
- In the Atariland (2009) [1]
- Killer 2 (6. miejsce na Silly Venture 2011)
- CZARNA na urlopie (16. miejsce w gfx-compo A8 Silly Venture 2013)
Inne prace
- Beauty Paradox - zwycięska grafika na jednym z 3-miejskich Sztabów (ok. 2004-2005 r.)
- Beavis & Butt-Head - ćwiczenie w GED
- Pinokio - ataroscenowiec - ćwiczenie w Graph2Font
- SAP'em ALL! - projekt obrazka do konwertera plus FAQ dla tego programu
- My Drive - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku)
- Mapa Atarosceny - poglądowa mapa polskiej sceny atarowej w jej rozkwicie (1995-1996 r.)
- "Nice Speeches" para-demo upamiętniające gdańskie nieformalne i kameralne spotkania atarowców ("kod", grafika, pakowanie sampli w SFDN Packer, itp.)
- Smok (grafika miała iść do jakiegoś dema Heavena jako animacja, ale trafiła też do manuala Graph2Font)
- 4TET-copy part (obrazek w GED upamiętniający spotkania 4-TET-u)
- logo THE END z dema "Nice Speeches" 4-TET-u