Dracon

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 07:51, 25 sie 2022
Dracon (Dyskusja | wkład)
(Konfiguracja sprzętowa)
← Previous diff
Wersja z dnia 07:40, 30 sie 2022
Dracon (Dyskusja | wkład)
(Wywiady - uporządkowanie)
Next diff →
Linia 7: Linia 7:
Członek grup [[Nova]], [[USG]] oraz [[Taquart]] (a także, krótko i dość niespodziewanie, [[Odsiecz Sobieskiego|OS]]). Przez pewien czas był także [[swaper]]em. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem [[GED]] (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym). Członek grup [[Nova]], [[USG]] oraz [[Taquart]] (a także, krótko i dość niespodziewanie, [[Odsiecz Sobieskiego|OS]]). Przez pewien czas był także [[swaper]]em. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem [[GED]] (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym).
Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.).
-W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora [[Graph2Font]], a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego [http://g2f.atari8.info/instrukcja_eng.html instrukcji obsługi]. Napisał kilka artykułów do magazynu [[Energy]] oraz pojedyncze do [[Serious]], [[Barymag]] i [[Mega Magazine| Mega Magazine #8]], a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych [http://www.atari.org.pl/wywiady.php tu] oraz [http://atarionline.pl/v01/index.php?ct=wywiady&id=latest&ucat=5&subaction=showfull tam]) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego [[ASMA]], wspomógł również serwis [http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1088789322&archive=&start_from=20&ucat=2&ct=opisy AOL] (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w [[24h Compo]]. +W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora [[Graph2Font]], a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego [http://g2f.atari8.info/instrukcja_eng.html instrukcji obsługi]. Napisał kilka artykułów do magazynu [[Energy]] oraz pojedyncze do [[Serious]], [[Barymag]], [[Pentagram Zine]] oraz [[Mega Magazine| Mega Magazine #8]]. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego [[ASMA]], wspomógł również serwis [http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1088789322&archive=&start_from=20&ucat=2&ct=opisy AOL] (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w [[24h Compo]].
Wspiera(ł) projekty '''[[Atariki]]''' oraz '''Graph2Font'''. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie [[Dracon-|'''Dracon__''']]. Wspiera(ł) projekty '''[[Atariki]]''' oraz '''Graph2Font'''. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie [[Dracon-|'''Dracon__''']].
-Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów [https://files.scene.org/get:no-http/mags/thevoice/thevoice2.zip THE VOICE #2] oraz [http://www.pouet.net/prod.php?which=11783 CHOSNECK #2]. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i wypuścił nieoficjalną kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. [http://ftp.pigwa.net/stuff/media/audio/music_discs/nostalgia-8-bit-remixes/ Nostalgia: 8-bit Remixes]. Obecnie nieaktywny.+W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i wypuścił nieoficjalną kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. [http://ftp.pigwa.net/stuff/media/audio/music_discs/nostalgia-8-bit-remixes/ Nostalgia: 8-bit Remixes]. Obecnie nieaktywny.
Linia 33: Linia 33:
* Stacja dysków [[CA-2001]] z rozszerzeniem [[Tygrys Turbo]] * Stacja dysków [[CA-2001]] z rozszerzeniem [[Tygrys Turbo]]
* [[SIO2SD|Sio2SD]] * [[SIO2SD|Sio2SD]]
 +
 +== Wywiady ==
 +Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów [https://files.scene.org/get:no-http/mags/thevoice/thevoice2.zip THE VOICE #2] oraz [http://www.pouet.net/prod.php?which=11783 CHOSNECK #2].
 +
 +Sam z kolei przeprowadził wywiady dla portali [[Atari-Area]] i [[Atari Online]] z:
 +* [http://www.atari.org.pl/wywiad/adam-gilmore/3 [Adamem Gilmore|Adam Gilmore] ]
 +* [https://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1575243037&archive=&start_from=0&ucat=1,5&ct=wywiady [[Frankenstein]]em]
 +* [https://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1487543769&archive=&start_from=0&ucat=1,5&ct=wywiady [[Arctus]]em]
 +* [https://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1333049794&archive=&start_from=0&ucat=5&ct=wywiady [[Tabu]]]
 +
== Inne == == Inne ==

Wersja z dnia 07:40, 30 sie 2022

Grafika:Dracon quast 2004.jpg

Michał 'Dracon' Garbaciak. Rocznik siedemdziesiąty piąty. Żonaty. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.

Jeden z czołowych grafików na Atari. Od momentu wygrania na Shadows Party 1994 był aktywny na scenie (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). Członek grup Nova, USG oraz Taquart (a także, krótko i dość niespodziewanie, OS). Przez pewien czas był także swaperem. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem GED (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora Graph2Font, a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu Energy oraz pojedyncze do Serious, Barymag, Pentagram Zine oraz Mega Magazine #8. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego ASMA, wspomógł również serwis AOL (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w 24h Compo. Wspiera(ł) projekty Atariki oraz Graph2Font. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie Dracon__. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i wypuścił nieoficjalną kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. Nostalgia: 8-bit Remixes. Obecnie nieaktywny.


Spis treści

Odwiedzone zloty


Wykorzystywane programy

Koala Microillustrator, XL-Art, RAMbrandt, Kleks, XL-Paint, CIN, Trzmiel, GED, Graph, Plama 256, Graph2Font, itd.

Konfiguracja sprzętowa

Wywiady

Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów THE VOICE #2 oraz CHOSNECK #2.

Sam z kolei przeprowadził wywiady dla portali Atari-Area i Atari Online z:


Inne

Zainteresowania: sztuka wizualna (w tym rysunek klasyczny), dobra literatura i film, gry komputerowe

Kontakt: mickgar [<małpeczka>] wp.pl

Produkcje, w których brał udział


Wystawione obrazki na gfx-compo


Inne prace

  • Beauty Paradox - zwycięska grafika na jednym z 3-miejskich Sztabów (ok. 2004-2005 r.)
  • Beavis & Butt-Head - ćwiczenie w GED
  • Pinokio - ataroscenowiec - ćwiczenie w Graph2Font
  • Woodman - grafika przeznaczona na jakieś gfx-compo, z XLPaint v1.6
  • SAP'em ALL! - projekt obrazka do konwertera plus FAQ dla tego programu
  • My Drive - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku)
  • Mapa Atarosceny - poglądowa mapa polskiej sceny atarowej w jej rozkwicie (1995-1996 r.)
  • "Nice Speeches" para-demo upamiętniające gdańskie nieformalne i kameralne spotkania atarowców ("kod", grafika, pakowanie sampli w SFDN Packer, itp.)
  • Smok (grafika miała iść do jakiegoś dema Heavena jako animacja, ale trafiła też do manuala Graph2Font)


Galerie z twórczością 8-bitową

A.D.D.A.
ARTCITY
DEMOZOO
TOMSEDITOR

Personal tools