Biblioteczka kodera Atari XL/XE
From Atariki
Biblioteczka, czyli przydatne procedury i fragmenty kodu.
Spis treści |
System
CPU
I/O
- Jak wyszukać pierwszy wolny IOCB
- Odczyt rekordu tekstowego z edytora ekranowego (INPUT)
- Odczyt znaku z klawiatury (GET)
- Zapis znaku na ekran (PUT)
- Zapis ciągu znaków na ekran (PRINT)
- Otwarcie ekranu w trybie graficznym (GRAPHICS)
- Otwarcie ekranu w trybie konsoli (GRAPHICS 0)
- Funkcje XIO
SpartaDOS X
Kody
Obliczenia stałoprzecinkowe
Ośmiobitowe
Szesnastobitowe
Grafika
- Plot w Graphics 0
- Definiowanie niestandardowych trybów graficznych
- Konwersja kolorowej grafiki z układu 6845
Techniki przyspieszania kodu
Techniki skracania kodu
- Obliczanie adresu danych dla podprogramów
- Ujemne indeksowanie
- Ustawianie i kasowanie znaczników
- Użycie rozkazu BIT jako wielobajtowego NOP-a
Inne
- Jak wyłączyć ROM systemu
- Dekompresja danych w formacie DEFLATE
- Zapis na ekran w różnych systemach liczbowych
- Prosty generator pseudolosowy
- Pętle opóźniające