Biblioteczka kodera Atari XL/XE
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 07:52, 10 paź 2012 KMK (Dyskusja | wkład) (sekcjonowanie) ← Previous diff |
Wersja z dnia 07:54, 10 paź 2012 KMK (Dyskusja | wkład) (→Kody) Next diff → |
||
Linia 34: | Linia 34: | ||
* [[Kody błędów]] | * [[Kody błędów]] | ||
* [[Kody klawiszy]] | * [[Kody klawiszy]] | ||
+ | * [[Kody kontrolne edytora ekranowego]] | ||
==Obliczenia stałoprzecinkowe== | ==Obliczenia stałoprzecinkowe== |
Wersja z dnia 07:54, 10 paź 2012
Biblioteczka, czyli przydatne procedury i fragmenty kodu, głównie w asemblerze.
Spis treści |
System
CPU
Pamięć
CIO
Edytor ekranowy
- Otwarcie ekranu w trybie konsoli (GRAPHICS 0)
- Odczyt rekordu tekstowego z edytora ekranowego (INPUT)
- Odczyt znaku z klawiatury (GET)
- Zapis znaku na ekran (PUT)
- Zapis ciągu znaków na ekran (PRINT)
Grafika
DOS
Kody
Obliczenia stałoprzecinkowe
Ośmiobitowe
- Konwersja liczby binarnej na cyfrę hex
- Obroty bitowe
- Odejmowanie od (2 do X)-1
- Przesunięcie arytmetyczne
Szesnastobitowe
Grafika
- Plot w Graphics 0
- Definiowanie niestandardowych trybów graficznych
- Konwersja kolorowej grafiki z układu 6845
Dźwięk
Techniki przyspieszania kodu
Techniki skracania kodu
- Inkrementacja i dekrementacja liczb wielobajtowych
- Obliczanie adresu danych dla podprogramów
- Ujemne indeksowanie
- Ustawianie i kasowanie znaczników
- Użycie rozkazu BIT jako wielobajtowego NOP-a
Inne
- Jak wyłączyć ROM systemu
- Dekompresja danych w formacie DEFLATE
- Dekompresja danych przy użyciu Exomizera
- Zapis na ekran w różnych systemach liczbowych
- Prosty generator pseudolosowy
- Pętle opóźniające