Biblioteczka kodera Atari XL/XE
From Atariki
Biblioteczka, czyli przydatne procedury i fragmenty kodu, głównie w asemblerze.
Spis treści | 
System
CPU
Pamięć
CIO
Edytor ekranowy
- Otwarcie ekranu w trybie konsoli (GRAPHICS 0)
 - Odczyt rekordu tekstowego z edytora ekranowego (INPUT)
 - Zapis znaku na ekran (PUT)
 - Zapis ciągu znaków na ekran (PRINT)
 - Znaki kontrolne edytora ekranowego
 
Klawiatura
Grafika
DOS
SpartaDOS X
- Jak stwierdzić obecność SpartaDOS X oraz jego konfigurację pamięci
 - TD Line: wyłączenie i włączenie z poziomu programu
 - Jak parsować przełączniki z parametrami
 - Program odporny na RESET
 - Dostęp do pamięci rozszerzonej
 - Przerywanie długotrwałych operacji klawiszem BREAK
 
Kody
Obliczenia stałoprzecinkowe
Ośmiobitowe
- Konwersja liczby binarnej na cyfrę hex
 - Obroty bitowe
 - Odejmowanie od (2 do X)-1
 - Przesunięcie arytmetyczne
 - Rozszerzenie arytmetyczne
 
Szesnastobitowe
Grafika
- Plot w Graphics 0
 - Definiowanie niestandardowych trybów graficznych
 - Konwersja kolorowej grafiki z układu 6845
 
Dźwięk
Techniki przyspieszania kodu
Techniki skracania kodu
- Inkrementacja i dekrementacja liczb wielobajtowych
 - Obliczanie adresu danych dla podprogramów
 - Ujemne indeksowanie
 - Ustawianie i kasowanie znaczników
 - Użycie rozkazu BIT jako wielobajtowego NOP-a
 
Inne
- Jak wyłączyć ROM systemu
 - Dekompresja danych w formacie DEFLATE
 - Dekompresja danych przy użyciu Exomizera
 - Zapis na ekran w różnych systemach liczbowych
 - Prosty generator pseudolosowy
 - Pętle opóźniające
 - Program odporny na RESET
 
